NEA

A  A  A +
Πίσω
«Εδώ ζυμώνεται, εδώ ψήνεται», η προώθηση του Σήματος της ΟΑΕ, βασική προτεραιότητα της βιοτεχνικής αρτοποιίας
«Εδώ ζυμώνεται, εδώ ψήνεται», η προώθηση του Σήματος της ΟΑΕ, βασική προτεραιότητα της βιοτεχνικής αρτοποιίας

Το πρωί της 4ης Νοεμβρίου, η αίθουσα του ξενοδοχείου ΤΙΤΑΝΙΑ γέμισε ασφυκτικά από βιοτέχνες αρτοποιούς μέλη των Σωματείων Αρτοποιών Αθήνας Προαστίων και Περιχώρων (ΣΑΑΠΠ), Αν. Αττικής και Πειραιά (ΣΑΝΠ) με αφορμή την ημερίδα που διοργανώθηκε υπό την αιγίδα της ΟΑΕ για το σήμα αναγνωρισιμότητας του κλάδου και το σεμινάριο για την τιμολόγηση των προϊόντων του αρτοποιείου από τον ακαδημαϊκό διευθυντή του τμήματος Μarketing του ICBS BUSINESS SCHOOL κ. Κωνσταντίνο Βαθιώτη. Παρόντες στην εκδήλωση επίσης, ο αντιπρόεδρος της ΟΑΕ κ. Νεόφυτος Παπαδόπουλος, ο κ. Α. Τηλιγάδης με τον κ. Α. Παπαϊώαννου (πρόεδρος και αντιπρόεδρος του Σωματείο Αιγίου αντίστοιχα) καθώς επίσης οι τέως πρόεδροι των Σωματείων Αθήνας και Πειραιά οι κ.κ. Πάντος και Καλαμπόκας καθώς και πλήθος εκπροσώπων του προμηθευτικού κλάδου.

Σήμα κατατεθέν για το «φούρνο της γειτονιάς»

Μετά από ένα σύντομο καλωσόρισμα προς τους παρευρισκόμενους από τον προέδρο της ΣΑΑΠΠ κ. Χαρίλαο Μάνο, τον λόγο πήρε ο πρόεδρος της ΟΑΕ κ. Μιχάλης Μούσιος για να μιλήσει για το σήμα αναγνωρισιμότητας του κλάδου «εδώ ζυμώνεται εδώ ψήνεται», και την ανάγκη περαιτέρω προώθησής του. Στην ενδιαφέρουσα ομιλία του τόνισε χαρακτηριστικά, μεταξύ άλλων: «Πριν από κάποια χρόνια πήραμε την απόφαση να βγάλουμε ένα σήμα αναγνωρισιμότητας για τον κλάδο, το σήμα του παραδοσιακού φούρνου δηλαδή, ώστε να πετύχουμε τη διάκριση του φούρνου της γειτονιάς από το bake off και τα υπόλοιπα σημεία πώλησης, τα οποία στην Ελλάδα είναι περισσότερα από κάθε άλλη ευρωπαϊκή χώρα. Αφού εκτυπώθηκε το σήμα και το κατοχυρώσαμε, απευθυνθήκαμε σε ειδικούς για να το προωθήσουμε. Στη συνέχεια το αποστείλαμε στα κατά τόπους Σωματεία και αυτά στα μέλη τους, ώστε να το τοποθετήσουν στην πρόσοψη του καταστήματός τους. Αρκετά σωματεία σε πολλές περιοχές δούλεψαν με μεγαλύτερη όρεξη προς αυτή την κατεύθυνση, η ύπαρξη του έγινε γνωστή και στις τοπικές κοινωνίες και μπορεί πλέον ο καταναλωτής να ξεχωρίζει τον τόπο παραγωγής του προϊόντος από τα άλλα σημεία της μεταπώλησης. Ωστόσο, πρέπει να αναγνωρίσουμε όλοι ότι μείναμε αρκετά πίσω στο θέμα της προώθησης του σήματος... Αυτό το σήμα πρέπει να είναι σε όλα τα αρτοποιεία. Για το λόγο αυτό, σας καλώ όλους να πάρετε το σήμα από τα Σωματεία σας και να το αναρτήσετε το συντομότερο. Παράλληλα, ετοιμάζουμε και την τηλεοπτική διαφημιστική καμπάνια- μικρής διάρκειας - ώστε να προκαλέσει και να προβληματίσει τον καταναλωτή».

Στην φωτογραφία από αριστερά διακρίνονται οι κ.κ.: Ι. Μάνος, Μ.Μούσιος, Ευ.Βάγγος και Χαρ.Μάνος στο περιθώριο της εκδήλωσης.

Εφαρμογή για την κοστολόγηση των προϊόντων

Στη συνέχεια ο κ. Μούσιος προλόγισε το σεμινάριο για την κοστολόγηση των προϊόντων, χαρακτηρίζοντάς το «χρήσιμο εργαλείο» για τον επαγγελματία ώστε να γνωρίζει τα πραγματικά κόστη των προϊόντων του: «Είμαστε οικογενειακές επιχειρήσεις και μέχρι σήμερα δεν μπορούσαμε να υπολογίσουμε με αντικειμενικά κριτήρια το κόστος των προϊόντων μας.», τόνισε χαρακτηριστικά. Ο κ. Κωνσταντίνος Βαθιώτης, προτού αναλύσει την εφαρμογή που ετοίμασε για την τιμολόγηση των προϊόντων του αρτοποιείου, αναφέρθηκε στους λόγους που τον οδήγησαν σε αυτήν την κίνηση: «Αφορμή για τη συγκεκριμένη εφαρμογή στάθηκε σχετικό αίτημα του Σωματείο Αρτοποιών Θεσσαλονίκης. Κάναμε αρχικά μια έρευνα σε 17 καταστήματα, ώστε να δούμε πώς διαμορφώνονται οι παράγοντες κοστολόγησης των προϊόντων. Αυτό που διαπιστώσαμε είναι ότι οι αρτοποιοί δεν συνυπολογίζουν στην διαμόρφωση της τιμής τουλάχιστον ένα 30% των παραγόντων που θα έπρεπε να λαμβάνουν υπόψη τους. Καταλήξαμε σε αυτό το cd που κρατάτε στα χέρια σας (σ.σ. μοιράστηκε στους παρευρισκόμενους κατά την είσοδό τους στο χώρο της ημερίδας), ώστε ο καθένας με κάποια πολύ απλά βήματα να μπορεί να προσδιορίσει το κόστος του προϊόντος του, με μια προσέγγιση 95-97%. Είναι ένα εργαλείο χρήσιμο και εύκολο για τον καθένα. Για να φτιάξουμε το κοστολόγιο λάβαμε υπόψη μου τρεις παράγοντες: α) το κόστος των υλικών, β) το εργατικό κόστος και γ) τα σταθερά έξοδα.»

Μετά το πέρας της παρουσίασης, ακολούθησαν ερωτήσεις από τους παρευρισκόμενους καθώς και σύντομη συζήτηση γύρω από θέματα της καθημερινότητας του βιοτέχνη αρτοποιού με τους προέδρους των Σωματείων και της ΟΑΕ.   

Ρεπορτάζ: Τάκης Κορμπάκης

Από το τεύχος 167 (ΝΟΕ/ΔΕΚ 2012) του περιοδικού Βιοτεχνική Αρτοποιία Ζαχαροπλαστική.