Γλώσσες

ΑΡΘΡΑ & ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

A  A  A +
Πίσω
Στέλιος  Σκαρίμπας - Πρωτοπόρος στην ανάπτυξη της Bιομηχανίας γύρου
Στέλιος Σκαρίμπας - Πρωτοπόρος στην ανάπτυξη της Bιομηχανίας γύρου

Ο Στέλιος Σκαρίμπας είναι πρωτεργάτης στη βιομηχανική παραγωγή του γύρου. Ως δ/νων σύμβουλος στην εταιρεία ΕΛΒΙΔΑ, αλλά και ως μέλος του ΣΕΒΕΚ, έχει συμβάλει τα μέγιστα όχι μόνο στην βιομηχανοποίηση του εθνικού μας street food, αλλά και στην προσπάθεια κατοχύρωσής του ως προϊόν ΠΟΠ ή ΠΓΕ.

 

Συνέντευξη: Εύα Τούνα, Φωτογραφίες: Δημήτρης Κολιός

 

Η ιστορία του brand "Eλληνικός γύρος" ξεκινά παράλληλα με την "επανάσταση" στην εγχώρια βιομηχανία Τροφίμων, καθώς είναι μία από τις πρώτες μονάδες παραγωγής γύρου που δημιουργήθηκαν ποτέ στη χώρα μας. Ο δ/νων σύμβουλος της εταιρείας, Στέλιος Σκαρίμπας, μας μιλά για την πολυετή αυτή πορεία..

 

Μιλήστε μας λίγο για την ιστορία της εταιρείας...

Ο Ελληνικός Γύρος ξεκίνησε το 2002 σαν την πρώτη προσπάθεια σοβαρής βιομηχανικής παραγωγής γύρου και σουβλάκι σε μεγάλη κλίμακα στην Ελλάδα. Με τον όρο Βιομηχανική παραγωγή Γύρου, Σουβλάκι και προϊόντων ψητοπωλείου, δεν εννοώ μόνο μεγάλους όγκους παραγωγής. Εννοώ κυρίως μεθόδους παραγωγής, προδιαγραφές προϊόντων σταθερές, ποιότητα προϊόντων σταθερή και πολύ υψηλή. Οι βάσεις για βιομηχανική παραγωγή αυτών των προϊόντων σε Εθνικό επίπεδο μπήκαν από εμάς, τον Ελληνικό Γύρο, σήμερα Ελβίδα Τρόφιμα. Για πρώτη φορά και με ιδιαίτερα πολύ κόπο επιβάλαμε την Διακίνηση του γύρου σε κατεψυγμένη μορφή για λόγους υγιεινής και ασφάλειας. Οι συσκευασίες που χρησιμοποιήσαμε, οι μέθοδοι παραγωγής στην επεξεργασία των κρεάτων και στο στήσιμο του γύρου, αυτόματες διατάξεις ανάρτησης, ζύγισης επί της θέσης παραγωγής, όλα εφαρμόστηκαν από εμάς για πρώτη φορά και σήμερα αποτελούν τον standard τρόπο παραγωγής από όλες σχεδόν τις βιομηχανίες του κλάδου που αναπτύχθηκαν μετά από εμάς.

 

Οι προδιαγραφές για τη βιομηχανική παραγωγή του γύρου και των συναφών προϊόντων σε εθνικό επίπεδο, μπήκαν από εμάς, τον Eλληνικό Γύρο, σήμερα ΕΛΒΙΔΑ ΤΡΟΦΙΜΑ.

 

Πώς προέκυψε η ανάγκη να μετονομαστεί η εταιρεία σε Ελβίδα Τρόφιμα;

Το 2006 η εταιρεία άλλαξε μετοχική σύνθεση και η πορεία ανάπτυξης επιταχύνθηκε ακόμα περισσότερο. Ο εξωστρεφής χαρακτήρας από το 2006 και μετά ενισχύθηκε σημαντικά και τότε αποφασίσαμε να αναπτύξουμε και άλλες κατηγορίες προϊόντων πάντα από κρέας που καλύπτουν όχι μόνο το ψητοπωλείο αλλά και ομοειδείς κλάδους όπως, το εστιατόριο, το ξενοδοχείο καθώς και την αγορά Retail. Εμπορικά η εταιρεία κράτησε το «Ελληνικός Γύρος» ως Brand και ταυτόχρονα δημιούργησε κάτω από την επωνυμία Ελβίδα Τρόφιμα ΑΕ” νέα σήματα όπως το «Nostimost” και το “Elvida Foods” ακριβώς για να μπορεί να προσεγγίσει εμπορικά αυτές τις νέες αγορές στην Ελλάδα και το Εξωτερικό.

 

 

Ποια είναι η μεγαλύτερη δυσκολία που αντιμετωπίσατε στη μέχρι τώρα πορεία σας και ποιους θα χαρακτηρίζατε “σταθμούς” στην εξέλιξή σας;

Από τις μεγαλύτερες δυσκολίες που αντιμετωπίσαμε ειδικά στα πρώτα βήματά μας ήταν να αποδείξουμε στα ψητοπωλεία ότι μπορούν να εμπιστευτούν ένα βιομηχανικό προϊόν που διατηρεί τα παραδοσιακά χαρακτηριστικά ποιότητας και γεύσης, αλλά προφέρει επιπλέον, ασφάλεια, σταθερότητα και στο τέλος της ημέρας οικονομία και ξεκούραση για τους ίδιους. Σταθμός στην εξέλιξή μας ήταν η αλλαγή του ιδιοκτησιακού καθεστώτος το 2006. Τότε αναδιοργανώσαμε την δομή μας και αυτό μας προετοίμασε τόσο για την εμπορική εξάπλωση διεθνώς, όσο και για τη διεύρυνση της γκάμας των προϊόντων που σήμερα παράγουμε. Αυτή η εξέλιξη μάς υποχρέωσε να παράγουμε Ελληνικά παραδοσιακά προϊόντα με διεθνείς πιστοποιήσεις υψηλών απαιτήσεων IFS, BRC εκτός των γνωστών ISO22000 και ISO14000. Άλλωστε, δεν είναι τυχαίο ότι το εργοστάσιό μας στο Περιστέρι έχει προταθεί 3 φορές από το ΥΠ.ΑΝ. για έλεγχο από τις Ευρωπαϊκές Αρχές ελέγχου Τροφίμων (EFSA) καθώς και από την Καναδική Αρχή Ασφάλειας Τροφίμων ώστε να ελεγχθεί η αποτελεσματικότητα των Ελληνικών Κρατικών Υπηρεσιών!

 

Ποιο είναι το συχνότερο αίτημα των επαγγελματιών της Εστίασης και ποια η μεγαλύτερη ανάγκη τους;

Το ψητοπωλείο από την φύση της δουλειάς του αντιμετωπίζει μία τεράστια δυσκολία πού έχει να κάνει με την καθημερινή αυξομείωση της ζήτησης. Έτσι, εκτός από τη σταθερή και άριστη ποιότητα του γύρου και των υπόλοιπων προϊόντων που αγοράζει καθώς και την καλή σχέση τιμής – ποιότητας, κυρίως χρειάζεται την άμεση υποστήριξη και ανταπόκριση από μία μεγάλη εταιρεία με σωστές και καθημερινές παραδόσεις σε επαρκείς ποσότητες και σε πανελλαδική εμβέλεια.

 

Με βάση την εμπειρία σας όλα αυτά τα χρόνια, πόσο έχει αλλάξει ο κλάδος του ψητοπωλείου και πώς βλέπετε να διαμορφώνεται στο μέλλον;

Η κρίση έφερε σημαντικές αλλαγές στον χώρο του ψητοπωλείου. Από το μοντέλο που υπήρχε στις αρχές του 2000 με σχετικά λίγα μαγαζιά και περιστασιακή κατανάλωση, εν μέσω της κρίσης τόσο η ραγδαία αύξηση της κατανάλωσης ως εύκολου και οικονομικού τρόπου διατροφής, όσο και η εμφάνιση μη επαγγελματιών του χώρου ως διέξοδο στην ανεργία δημιούργησε κακό ανταγωνισμό και διατήρηση των τιμών σε παράλογα χαμηλά επίπεδα. Σήμερα και μετά το σχετικό ξεκαθάρισμα του τοπίου θεωρούμε ότι ο κλάδος βρίσκεται πάλι σε χέρια καλών επαγγελματιών, με ιδιαίτερα αναβαθμισμένη την εικόνα των καταστημάτων προσφέροντας πιο ολοκληρωμένες γευστικές προτάσεις. Κατά τη γνώμη μας η πορεία αυτή της αναβάθμισης θα συνεχιστεί γιατί και ο καταναλωτής σήμερα είναι πιο εκπαιδευμένος και πιο απαιτητικός, το αναζητά.  

 

ELVIDA για εμάς σημαίνει ελληνικός τρόπος ζωής και διατροφής και είναι αυτό ακριβώς που θέλουμε να προσφέρουμε σε όλους τους πελάτες μας τόσο στην Ελλάδα, όσο και στον υπόλοιπο κόσμο.

 

Η ELVIDA παρουσιάζει έντονη εξωστρέφεια χρόνια. Σε ποιες χώρες δραστηριοποιείστε σήμερα και ποιες είναι οι αγορές-στόχοι, στις οποίες σχεδιάζετε να επενδύσετε στο μέλλον;

Η Elvida δραστηριοποιήθηκε στις εξαγωγές από την πρώτη ημέρα της λειτουργίας της. Αξίζει να σας πω ότι συμμετέχουμε από το 2005 σε διεθνείς εκθέσεις σχεδόν ανελλιπώς τόσο σε Ευρώπη, όσο και στις ΗΠΑ και τις Αραβικές Χώρες. Ένας από τους στόχους μας για τις εξαγωγές μας είναι να απευθυνθούμε κατευθείαν στους τελικούς καταναλωτές σε επίπεδο Retail με προτάσεις Ελληνικές. Αυτό δεν είναι απλό. Τόσο η έλλειψη νομοθεσίας για την προστασία του Γύρου, αλλά και των άλλων Ελληνικών φαγητών όσο και ο ισχυρός ανταγωνισμός από ξένες εταιρείες που εκμεταλλεύονται το όνομα Ελληνικών προϊόντων χωρίς να ανταποκρίνονται ούτε ποιοτικά, ούτε όμως και στο χαρακτήρα αυτών των συνταγών, καθιστούν τη διεύρυνση αυτή ιδιαίτερα δύσκολη. Στο κομμάτι αυτό προσπαθούμε μέσα στα πλαίσια της συμμετοχής μας στον ΣΕΒΕΚ να επέμβουμε δυναμικά τόσο σε Εθνικό όσο και σε Ευρωπαϊκό επίπεδο να δημιουργήσουμε, κανόνες και προδιαγραφές. Συζητείται αυτή την στιγμή η Κατοχύρωση του Γύρου ως προϊόν προστατευόμενης Γεωγραφικής προέλευσης. Σε αυτήν την προσπάθεια πρωταγωνιστούμε, με συμμετοχή αυτοπροσώπως ακόμα και σε όργανα της Ευρωπαϊκής Ένωσης για να πετύχουμε το στόχο μας.

 

 

Έχετε προχωρήσει τα τελευταία χρόνια και σε σημαντικές επενδύσεις όσον αφορά τις εγκαταστάσεις και τον βιομηχανικό εξοπλισμό σας...

Η Elvida έχει ολοκληρώσει 3 επενδυτικά προγράμματα τα τελευταία 5 χρόνια, ύψους 3 εκατομμυρίων Ευρώ. Μόλις το 2017 επεκτείναμε τους χώρους παραγωγής για τον Γύρο και το Σουβλάκι. Σήμερα, οι εγκαταστάσεις μας καλύπτουν περισσότερα από 6.000 τμ, ενώ δεν έχουμε σταματήσει ποτέ να επενδύουμε τόσο σε τεχνολογικό εξοπλισμό, όσο και σε ανθρώπινο δυναμικό. Η δε μονάδα μας στο Περιστέρι απασχολεί σήμερα150 άτομα. Ποια είναι επιγραμματικά η φιλοσοφία πίσω από το brand “ELVIDA”; Η αρχική έμπνευση που γέννησε αυτό το όνομα ήταν ο Ελληνικός τρόπος ζωής, και διατροφής, αυτό που θέλουμε να προσφέρουμε στους πελάτες μας τόσο στην Ελλάδα όσο και στον υπόλοιπο κόσμο, Δηλαδή την Ελληνική Ζωή, από το Λατινικό Vida που σημαίνει ζωή. Οπότε, Elvida σημαίνει προϊόντα από την Ελλάδα και τον Ελληνικό τρόπο ζωής. Από την πρώτη στιγμή λειτουργίας μας σκοπόςμας είναι να προσφέρουμε τόσο στον Επαγγελματία όσο και στον τελικό καταναλωτή, προϊόντα ποιοτικά, ασφαλή και με την σφραγίδα της γεύσης από Ελλάδα.

 

Ποιοι είναι οι στρατηγικοί σας στόχοι για το μέλλον;

Μας ενδιαφέρει πολύ να μπορούμε να προσφέρουμε στους επαγγελματίες πελάτες μας συνεχώς νέες επιλογές. Να μεγαλώνουμε την γκάμα μας και με αυτό τον τρόπο να μπορούν και οι πελάτες μας να προσφέρουν περισσότερα και ποιοτικότερα προϊόντα. Όσον αφορά το εξαγωγικό κομμάτι σχεδιάζουμε προσεκτικά τις κινήσεις μας κυρίως στο Retail τόσο στην Ευρώπη, όσο και στις ΗΠΑ και στον Καναδά. Είμαστε ήδη στην Αραβική χερσόνησο σε σημεία πώλησης S/M με εξαιρετικές εντυπώσεις και αυτό θεωρούμε ότι είναι ένα στοίχημα που πρέπει να το κερδίσουμε.