Γλώσσες

ΑΡΘΡΑ & ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

A  A  A +
Πίσω
Hi-tech εστιατόρια
Hi-tech εστιατόρια

Συσκευές που καταγράφουν τα δακτυλικά αποτυπώματα του πελάτη, ρομπότ που σερβίρουν, iPad που προβάλλουν το μενού και πλήθος άλλων φουτουριστικών καινοτομιών συνθέτουν την νέα τάση στο χώρο της Μαζικής Εστίασης, που φέρνει την εκάστοτε επιχείρηση ολοένα και πιο κοντά στην τεχνολογία!

Είτε εξυπηρετεί το σέρβις, είτε την κουζίνα, όταν η τεχνολογία μπαίνει στην υπηρεσία της Μαζικής Εστίασης συνήθως ο κυρίαρχος σκοπός των επιχειρηματιών που την επιλέγουν είναι για να δώσει μια διαφορετική ταυτότητα στην επιχείρηση, λειτουργώντας παράλληλα και ως το απόλυτο εργαλείο μάρκετινγκ! Τι είδους τεχνολογία όμως εφαρμόζεται στα εστιατόρια ανά τον κόσμο; Συνήθως πρόκειται για εφαρμογές, οι οποίες εντυπωσιάζουν όχι μόνο για την πρωτοτυπία τους, αλλά και για το πλήθος πελατών που προσελκύουν, οι οποίοι επισκέπτονται την εκάστοτε επιχείρηση για μια επιτόπια... δοκιμή! Παρακάτω, αναφέρονται ορισμένες από αυτές που εφάρμοσαν 9+1 εστιατόρια του εξωτερικού και μάλιστα με μεγάλη απήχηση.

 

 

Inamo Restaurant, Λονδίνο: Οθόνη στο πιάτο που παρουσιάζει το μενού

Εδώ και έξι μήνες, το ασιατικό εστιατόριο «Inamo» στην περιοχή των θεάτρων του Λονδίνου, δίνει τη δυνατότητα στους επισκέπτες του να εντοπίσουν τις γευστικές προτάσεις του καταστήματος μέσα από μια υψηλής τεχνολογίας οθόνη στο πιάτο τους. Σύμφωνα με τον ιδιοκτήτη κ. Νόελ Χάνγουικ, οι πελάτες χρησιμοποιούν για την παραγγελία τους ένα διαδραστικό μενού, μέσω του οποίου βλέπουν στα πιάτα τους την εικόνα του κάθε φαγητού πριν σερβιριστεί. Πιο συγκεκριμένα, πάνω από κάθε τραπέζι, βρίσκεται ένας προτζέκτορας, ο οποίος εκπέμπει ένα εικονικό, διαδραστικό τραπεζομάντιλο με εικονίδια, μέσω των οποίων ο πελάτης μπορεί να δει το μενού, να παραγγείλει, καθώς και να ελέγξει το λογαριασμό. Μόλις το φαγητό επιλεγεί, η παραγγελία στέλνεται αυτόματα στην κουζίνα και τηρείται απόλυτη σειρά προτεραιότητας στην εκτέλεσή της.

The Melt Restaurant, Σαν Φρανσίσκο: Παραγγελία μέσω υπολογιστή ή κινητού τηλεφώνου

Άνοιξε πριν από ένα μήνα περίπου στο Σαν Φρανσίσκο, με στόχο να εγκαινιάσει το πρώτο από μια αλυσίδα καταστημάτων. Το εστιατόριο «The Melt» του Jonathan Kaplan προσφέρει ψημένα σάντουιτς με τυρί και ζεστές σούπες, ενώ έχει εφαρμόσει ένα αρκετά πρωτοποριακό σύστημα σε ό,τι αφορά την παραγγελιοληψία. Συγκεκριμένα, δίνει τη δυνατότητα στους πελάτες να παραγγείλουν το γεύμα της αρεσκείας τους μέσω ενός υπολογιστή ή του κινητού τους τηλεφώνου, στέλνοντας e-mails ή sms μηνύματα αντίστοιχα. Από τη στιγμή που θα παραγγείλει κανείς με αυτό τον τρόπο, θα λάβει έναν QR κωδικό στο smartphone του που θα μπορεί να σκαναριστεί σε οποιοδήποτε σημείο (της αλυσίδας), επιτρέποντάς του να πληρώσει μέσω του τηλεφώνου και να μην περιμένει στην ουρά για να παραλάβει την παραγγελία του, η οποία θα είναι έτοιμη μέσα σε λίγα λεπτά στο πλησιέστερο κατάστημα.

4Food Restaurant, Νέα Υόρκη: Χάμπουργκερ...όπως επιθυμεί ο πελάτης

Το εστιατόριο «4Food» της Νέας Υόρκης, το οποίο ειδικεύεται στα χάμπουργκερ, επιτρέπει στον πελάτη να «δημιουργήσει» το δικό του burger και μάλιστα με τα υλικά που επιθυμεί, καταχωρώντας το στο μενού με το όνομά του. Ο τρόπος είναι απλός: Επισκέπτεται το site της επιχείρησης και συνθέτει στην οθόνη του υπολογιστή το burger που του αρέσει, επιλέγοντας από μια μεγάλη ποικιλία υλικών. Η όλη διαδικασία θυμίζει ιντερνετικό game και έχει αρκετή “πλάκα” για το χρήστη. Το πιο ενδιαφέρον σημείο, όμως, είναι πως το burger του κάθε πελάτη καταχωρείται με το όνομά του, οπότε αν ένας άλλος το προτιμήσει, τότε εκείνος που το εμπνεύστηκε κερδίζει αυτόματα € 0.25 τα οποία αφαιρούνται από το λογαριασμό που θα κάνει στην επόμενη επίσκεψή του στο κατάστημα! Αξίζει να αναφερθεί ότι η παραγγελία πραγματοποιείται μέσω iPad, στο οποίο ο πελάτης καταχωρεί τα στοιχεία της πιστωτικής κάρτας του, ώστε να εξοφλήσει το λογαριασμό του. Πανέξυπνο, διαδραστικό μάρκετινγκ!

Vapiano, Λονδίνο: Τσιπαρισμένη κάρτα που καταγράφει την παραγγελία

Ένα πρωτοποριακό μηχάνημα στο εσωτερικό του εστιατορίου «Vapiano» στο Λονδίνο έχει τραβήξει την προσοχή των φανατικών και μη πελατών του. Ο λόγος για μια συσκευή που δέχεται μια ειδική τσιπαρισμένη κάρτα, η οποία καταγράφει λεπτομερώς την παραγγελία. Με τον τρόπο αυτό ο πελάτης μπορεί να είναι σίγουρος πως θα πληρώνει το λογαριασμό χωρίς κανένα περιθώριο λάθους. Εδώ, ο εκάστοτε επισκέπτης έχει τη δυνατότητα να επιλέξει ανάμεσα σε μία μεγάλη ποικιλία ολόφρεσκων προϊόντων, η οποία καταγράφεται αυτόματα στην κάρτα για να βγει στη συνέχεια ο συνολικός λογαριασμός του.

Launceston Place, Λονδίνο: Σε απευθείας σύνδεση...με την κουζίνα

Ο ιδιοκτήτης του εστιατορίου «Launceston Place» στο Λονδίνο διάλεξε έναν πολύ ιδιαίτερο τρόπο για να κεντρίσει την προσοχή των πελατών του. Πιο συγκεκριμένα, μέσα από μια γιγάντια οθόνη Plasma σε κεντρικό σημείο του καταστήματος, προβάλλεται απευθείας η κουζίνα, όπου ο chef και οι βοηθοί του ετοιμάζουν πυρετωδώς το καθημερινό μενού. Επιπλέον, μέσα από τη συγκεκριμένη οθόνη, ο chef ενημερώνει τους πελάτες για τα πιάτα ημέρας, ώστε να μπορούν να επιλέξουν εκείνο που ανταποκρίνεται περισσότερο στις προτιμήσεις τους.

Adour Wine Bar, Νέα Υόρκη: Οθόνη αφής αντί καταλόγου

Μια οθόνη αφής τελευταίας τεχνολογίας, η οποία είναι ενσωματωμένη στην μπάρα του «Adour Wine Bar» (ιδιοκτησίας του Alain Ducasse) επιτρέπει στους πελάτες να ενημερωθούν για τη μεγάλη ποικιλία κρασιών του καταστήματος, τη χώρα προέλευσης και τα ιδιαίτερα συστατικά τους. Μάλιστα καθένα από αυτά παρουσιάζεται με τόσο δελεαστικό τρόπο, ώστε οι πελάτες να μην ξέρουν ποιο να επιλέξουν. Η οθόνη αφής λειτουργεί με τέτοιο τρόπο ώστε οι ενδιαφερόμενοι να μπορούν να τη χειριστούν εύκολα και χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια.

Uwink, Λος Άντζελες: Ο πελάτης καταχωρείται από το δακτυλικό αποτύπωμά του...

Ένα και μόνο δακτυλικό αποτύπωμα αρκεί για να καταχωρηθεί ο πελάτης στη λίστα του εστιατορίου «Uwink» στο Λος Άντζελες. Η διαδικασία είναι πολύ απλή και πραγματοποιείται μέσω μιας οθόνης αφής, η οποία είναι τοποθετημένη σε κάθε τραπέζι του «Uwink». Ο πελάτης αφήνει το δακτυλικό αποτύπωμά του στην οθόνη, ενώ παράλληλα γράφει και την παραγγελία που επιθυμεί, η οποια στέλνεται αυτόματα στην κουζίνα για να παρασκευαστεί. Κάτι τέτοιο διευκολύνει σε μεγάλο βαθμό τους ανθρώπους του καταστήματος, οι οποίοι μπορούν και ξεχωρίζουν κάθε φορά τον πελάτη που το έχει επισκεφτεί περισσότερες φορές ώστε να εξυπηρετηθεί όσο το δυνατόν πιο γρήγορα και επίσης να έχει προτεραιότητα στις κρατήσεις των τραπεζιών.

Hajime, Μπανκόγκ: Ρομπότ – Σερβιτόρος

Στο ιαπωνικό εστιατόριο «Hajime» της Μπανκόγκ, οι πελάτες έχουν τη δυνατότητα να παραγγείλουν το γεύμα τους μέσω μιας μοντέρνας οθόνης αφής. Εκείνο όμως που το κάνει να ξεχωρίζει από τα υπόλοιπα της περιοχής, δεν είναι άλλο από το γεγονός ότι η παραγγελία δεν παραδίδεται από κάποιο σερβιτόρο, αλλά από ένα γιγάντιο ρομπότ Σαμουράι. Το ρομπότ αναλαμβάνει όχι μόνο να σερβίρει το γεύμα, αλλά και να επιβλέπει σε περίπτωση που ο πελάτης χρειαστεί οτιδήποτε ή ακόμα και να τον διασκεδάζει, χορεύοντας στο ρυθμό της μουσικής που παίζει εκείνη τη στιγμή.

Ballymaloe House, Ιρλανδία: iPad που προβάλλει video από τη διαδικασία παραγωγής κρασιού

Αν και οι άνθρωποι του «Ballymaloe House» στην Ιρλανδία, χρησιμοποιούν iPad για να αναδείξουν τη μεγάλη γκάμα κρασιών που διαθέτουν, το βασικό στοιχείο που τους διαφοροποιεί είναι πως έχουν επιλέξει να προβάλλουν μέσω των συγκεκριμένων οθονών στους πελάτες τους, πλήθος videos με τη διαδικασία παραγωγής του εκάστοτε προϊόντος στα οινοποιεία. Κάτι τέτοιο είναι ικανό να πείσει όχι μόνο τους λάτρεις του καλού κρασιού, αλλά και τους δεκάδες πελάτες που επισκέπτονται το κατάστημα, με σκοπό να δοκιμάσουν για πρώτη φορά το εν λόγω είδος.

ING Direct Banking Cafe, Η.Π.Α.: Τράπεζα – Καφετέρια

Στόχος των υπευθύνων της ING Direct Banking Cafe στις ΗΠΑ δεν ήταν άλλος από το να δημιουργήσουν μια ιδιαίτερη τράπεζα, στην οποία οι πελάτες να μπορούν να απολαύσουν τον καφέ, το snack ή το γλυκό τους, όσο περιμένουν τη σειρά τους για να εξυπηρετηθούν. Κάτι τέτοιο έχει εφαρμοστεί αντίστοιχα στην Αυστραλία, τον Καναδά και σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες και μάλιστα με μεγάλη ανταπόκριση από τους ανθρώπους που τις επισκέπτονται αφού ο μεγάλος χρόνος της αναμονής περνάει πολύ πιο ευχάριστα. Βέβαια, όπως λέει και το όνομά του πρόκειται κυρίως για cafe και όχι για τράπεζα.  

 

Κείμενο: Έρη Παναγιωτοπούλου

Από το τεύχος 39 (ΙΑΝ-ΦΕΒ 2012) του περιοδικού ΨΗΤΟπωλείο