Γλώσσες

ΑΡΘΡΑ & ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

A  A  A +
Πίσω
Cheese wine bars
Cheese wine bars

Αξιοποιώντας τη στροφή των καταναλωτών προς τα wine bar, τέσσερις επιχειρηματίες προχώρησαν στη δημιουργία ενός νέου θεματικού concept που στηρίζεται στον συνδυασμό του εμφιαλωμένου κρασιού με μία μεγάλη ποικιλία από εκλεκτά τυριά και αλλαντικά μικρών παραγωγών.

Η ταχύτατη ανάπτυξη των wine bar ανά την Ελλάδα, αποδεικνύει ότι πρόκειται για μία από τις πιο ισχυρές τάσεις στην εγχώρια αγορά της εστίασης. «Παρότι η συγκεκριμένη εξέλιξη λειτουργεί ευεργετικά τόσο για τις επιχειρήσεις όσο και για τον ίδιο τον οινικό κλάδο, ακόμη δεν έχουμε προσδιορίσει τι ακριβώς είναι ένα wine bar. Έτσι, όσοι θέλουν να διεκδικήσουν ένα μερίδιο από αυτή τη δυναμική αγορά, εντάσσουν στο κατάστημά τους μερικές δημοφιλείς ετικέτες, τις οποίες προσφέρουν κυρίως σε ποτήρι και αυτοαναγορεύονται σε wine bar. Ουσιαστικά όμως, δεν έχουν τις υποδομές για να στηρίξουν μία τέτοιου είδους επένδυση και επιμένουν να προτείνουν τσιπς και ξηρούς καρπούς ως συνοδευτικά για το κρασί. Από την άλλη, υπάρχουν πολλοί χώροι που διαθέτουν κρύα ή και ζεστή κουζίνα και παρότι δηλώνουν wine bar, ουσιαστικά είναι εστιατόρια», υποστηρίζει ο Ξενοφών Σταυρόπουλος. Για τον ιδιοκτήτη του Wine Point, στην Ακρόπολη, «πρέπει να περιφρουρήσουμε τον χαρακτήρα που έχουν τα καταστήματά μας. Δηλαδή, να λειτουργούν ως bar, τα οποία όμως προσφέρουν αποκλειστικά ή κατά βάση κρασί», συμπληρώνει.

Τα cheese & wine bars αποτελούν ένα νέο θεματικό concept στον χώρο της εστίασης, το οποίο επιτρέπει στους επιχειρηματίες να υποστηρίξουν μία ενημερωμένη wine list δίχως να επενδύσουν κατ’ ανάγκη στη ζεστή κουζίνα και δίνοντας έμφαση στη διατήρηση της χαλαρής ατμόσφαιρας ενός bar. «Ο στόχος πίσω από τη δημιουργία ενός τέτοιου καταστήματος είναι να προσφέρει στους επισκέπτες του τη δυνατότητα να απολαύσουν το κρασί τους μαζί με επιλεγμένα τυριά και αλλαντικά από μικρούς παραγωγούς, δίχως να ξοδέψουν πολλά χρήματα», εξηγεί η δημιουργός του Vein Cheese & Wine Bar, Δέσποινα Χαραλάμπους. «Η συγκεκριμένη μορφή καταστήματος ταιριάζει στο προφίλ του Έλληνα καταναλωτή, ενώ επιτρέπει στις επιχειρήσεις να διαφοροποιηθούν ουσιαστικά, επενδύοντας σε ποιοτικά προϊόντα μικρών ή μεγάλων παραγωγών».

 01   CAFE IL FRATTI MOZZARELLA BAR 

Info: Αργυροπούλου 7, Κηφισιά, Τ: 210.80.88.157

Η mozzarella δεν συνιστά απλώς ένα από τα πλέον δημοφιλή εδέσματα στη Βόρεια Ιταλία, αλλά είναι απολύτως συνυφασμένη με τη γαστρονομική παράδοση της περιοχής. «Όταν τον περασμένο Μάιο πήραμε την απόφαση να δημιουργήσουμε στην Κηφισιά ένα cafe με μιλανέζικη ατμόσφαιρα, αντιληφθήκαμε ότι πέρα από τον εκλεκτό espresso που μας εξασφάλιζε ο διάσημος οίκος Caffe Cova, έπρεπε να προσφέρουμε στους πελάτες μας μία συνολική εμπειρία απόλαυσης, με σημεία αναφοράς το κρασί, τα τυριά και τα αλλαντικά. Η ιδέα ενός mozzarella bar επί ελληνικού εδάφους ακούγεται όντως αρκετά προωθημένη. Εάν αναλογιστούμε όμως πόσα κοινά στοιχεία υπάρχουν ανάμεσα στη γευστική κουλτούρα των Ιταλών και των Ελλήνων, θα κατανοήσουμε γιατί το Cafe il Fratti βρήκε τόσο μεγάλη ανταπόκριση μεταξύ των καταναλωτών που έρχονται απ’ όλη την Αθήνα για να δοκιμάσουν τα πέντε διαφορετικά είδη mozzarella στα οποία βασίζονται τα πλατό των τυριών μας», εξηγεί ο Γιάννης Καλογιάννης (στην φωτο αριστερά). Μαζί με τους συνεταίρους του, Γιώργο Ευθυμιάδη και Κώστα Μαρκίδη, επένδυσαν σε μία αντιπροσωπευτική λίστα 30 κρασιών από τον ελληνικό και τον ιταλικό αμπελώνα (τα οποία μάλιστα πωλούνται από το κατάστημα σε τιμές σούπερ-μάρκετ), καθώς και στη συνεργασία με μικρούς παραγωγούς στην Ιταλία από τους οποίους εξασφαλίζουν αλλαντικά και τυριά εξαιρετικής ποιότητας. Το πλατό degustazione με τα πέντε είδη mozzarella (bufala, sfoglia, affumicata, nodini, bocconcini), καθώς και οι υπόλοιπες προτάσεις με τυρί (όπως το έξυπνο sushi di mozzarella) ωθούν πολύ ψηλά και τις πωλήσεις του κρασιού, οι οποίες αντιπροσωπεύουν το 80% της κάβας.

 02   WINE POINT BAR 

Info:   Πορινού 2, Ακρόπολη, Τ: 210.92.27.050


Ο Ξενοφώντας Σταυρόπουλος ήταν από τους πρώτους λάτρεις του κρασιού που αποφάσισαν -προ τετραετίας- να επενδύσουν στη δημιουργία ενός wine bar, όταν ακόμη η συγκεκριμένη αγορά μόλις είχε αρχίσει να διαμορφώνεται. «Διακρίναμε από την πρώτη στιγμή ότι πολλοί οινόφιλοι καταναλωτές ήθελαν να δοκιμάσουν μια καινούργια ετικέτα ή να πιουν το αγαπημένο τους κρασί στο περιβάλλον ενός bar, δίχως να ξοδέψουν μια περιουσία. Αυτό που κάναμε ήταν να διαμορφώσουμε έναν χώρο που πληροί ακριβώς αυτές τις προϋποθέσεις: πρόκειται για ένα bar, χωρίς ζεστή κουζίνα, το οποίο σερβίρει αποκλειστικά και μόνο κρασί, με την κατάλληλη συνοδεία τυριών και αλλαντικών. Αυτή τη στιγμή διαθέτουμε περισσότερες από διακόσιες ετικέτες, οι οποίες αντιπροσωπεύουν το σύνολο του ελληνικού αμπελώνα. Η λίστα μας ανανεώνεται τακτικά, τουλάχιστον δύο φορές τον χρόνο, ενώ οργανώνουμε ολόκληρες εβδομάδες αφιερωμένες σε συγκεκριμένους παραγωγούς, οι οποίοι προσφέρουν όλη την γκάμα των προϊόντων τους σε εξαιρετικές τιμές. Το ζητούμενο είναι όποιος επισκέπτεται το Wine Point να φεύγει πλουσιότερος σε εμπειρίες και λίγο πιο υποψιασμένος για το κρασί και τις γευστικές αρμονίες του», εξηγεί ο Ξενοφώντας Σταυρόπουλος. Γι’ αυτό άλλωστε έχει φροντίσει ώστε σχεδόν όλες οι ετικέτες που υπάρχουν στη wine list να προσφέρονται και σε ποτήρι. «Φροντίζω πάντοτε να προτείνω κρασιά που δεν είναι ιδιαίτερα δημοφιλή. Εάν κάποιος δεν μείνει ικανοποιημένος, δεν χρεώνω καν την παραγγελία. Με τον τρόπο αυτό όμως, έχουμε δημιουργήσει μία σχέση εμπιστοσύνης μ’ ένα πολύ δυναμικό οινόφιλο κοινό».

 03   CAVA FAIDON DELI & WINE 

Info:  Αγ. Ιωάννου 28, Βούλα, Τ: 215.51.09.975

Για τον Χρήστο και τον Μάριο Τσικνάκο, η ενασχόληση με το εμφιαλωμένο κρασί αποτελεί μία πραγματική σχέση ζωής, αφού μεγάλωσαν ουσιαστικά στην οικογενειακή κάβα που λειτουργεί από το 1978 στη Βούλα. Αξιοποιώντας την πολυετή αυτή εμπειρία, αλλά και τη γενικότερη στροφή των καταναλωτών προς τα wine bar, τα δύο αδέλφια προχώρησαν στα μέσα Νοεμβρίου στη ριζική αναμόρφωση του χώρου, ο οποίος πλέον δίνει τη δυνατότητα στους επισκέπτες του να απολαύσουν επί τόπου τα προϊόντα που αγοράζουν από την κάβα, τα ψυγεία και τα ράφια με τα προϊόντα μικρών παραγωγών από όλη τη χώρα. «Μέσα από το νέο concept, στο Faidon Delicatessen, θέλουμε να μεταφέρουμε μία διαφορετική αντίληψη γύρω από την κατανάλωση του κρασιού και την τοποθέτησή του στην αγορά», εξηγεί ο Χρήστος Τσικνάκος. «Μετά από αρκετά ταξίδια στο εξωτερικό, επισκέψεις σε οινοποιεία και γευστικές δοκιμές εντός και εκτός των συνόρων, έπειτα από πολλές ώρες εκπαίδευσης πάνω στο κρασί και την κουλτούρα του, δημιουργήσαμε κάτι που δεν έχει προηγούμενο στην ελληνική αγορά. Πρόκειται για ένα μοντέρνο κατάστημα όπου η κάβα βρίσκεται σε άμεση επικοινωνία με τον χώρο όπου σερβίρεται και καταναλώνεται το κρασί, μαζί με εκλεκτά τυριά, αλλαντικά, μαρμελάδες και άλλα εδέσματα που επίσης προσφέρονται προς πώληση». Οι πελάτες που θέλουν να απολαύσουν επιτόπου το κρασί τους, έχουν πρόσβαση και στις 600 ετικέτες της κάβας τις οποίες μπορούν να προμηθευτούν στις τιμές λιανικής με επιβάρυνση 4 ευρώ για το σερβίρισμα. Και όλα αυτά, υπό τους ήχους jazz και swing μουσικής που παραπέμπουν ευθέως στην ατμόσφαιρα ενός wine bar.

 04  Vein Cheese & Wine Bar 

Info: Μ. Μπότσαρη 3, Γλυφάδα, Τ: 215.51.59.777


Η ιδέα πίσω από τη δημιουργία στις αρχές του χρόνου του Vein Cheese & Wine Bar, στη Γλυφάδα, δεν ήταν άλλη από «τη διαμόρφωση ενός μαγικού χώρου όπου θα κυριαρχούν οι γεύσεις και τα αρώματα», εξηγεί η ιδιοκτήτρια του καταστήματος, Δέσποινα Χαραλάμπους. «Κατά βάση, θέλαμε να προσφέρουμε τη δυνατότητα σε όσους το επιθυμούν να περάσουν μια ευχάριστη βραδιά δοκιμάζοντας υπέροχα κρασιά, τυριά και αλλαντικά και να φύγουν με μια επίγευση ανάτασης και χαράς δίχως, όμως, να έχουν αδειάσει το πορτοφόλι τους. Αφορμή για τη συγκεκριμένη επένδυση υπήρξε βέβαια η εκτίμηση που τρέφω προσωπικά και για τα τρία αυτά προϊόντα. Η λίστα κρασιών περιλαμβάνει 200 ετικέτες από τον ελληνικό και τον διεθνή αμπελώνα, οι πενήντα από τις οποίες προσφέρονται και σε ποτήρι», συμπληρώνει η Δέσποινα Χαραλάμπους, η οποία -ως αρχιτέκτονας- επιμελήθηκε τη διακόσμηση της μοντέρνας σάλας που αποπνέει αίσθηση ζεστασιάς. Την οινογαστρονομική απόλαυση εντείνουν οι μουσικές βραδιές που οργανώνονται τακτικά κάθε εβδομάδα. Ωστόσο, η κατεξοχήν εμπειρία στην οποία επενδύει το Vein Cheese & Wine Bar είναι οι γευστικές αρμονίες οίνων και εδεσμάτων. «Η φιλοσοφία που διέπει τη λειτουργία μας βασίζεται στο τρίπτυχο: δοκιμάζουμε, ψάχνουμε, συνδυάζουμε. Δεν θέλουμε να περιορίζουμε την απόλαυση των επισκεπτών μας σε τυποποιημένες προτάσεις με συγκεκριμένα πλατό. Μπορούμε να συμβουλεύσουμε τους πελάτες μας, αλλά δεν τους καθοδηγούμε», ξεκαθαρίζει η Δέσποινα Χαραλάμπους. «Ο χώρος αυτός απευθύνεται σε όσους έχουν τη διάθεση να ταξιδέψουν γευστικά, επιχειρώντας δοκιμές και υπερβάσεις».

Ρεπορτάζ: Νίκος Δελλατόλας

Φωτο: Δημήτρης Κολιός

Από το τεύχος 57 (Νοέμβριος/Δεκέμβριος 2014) του περιοδικού Snack & Coffee.