ΑΡΘΡΑ & ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

A  A  A +
Πίσω
FOLLOW, SHARE, LIKE
FOLLOW, SHARE, LIKE

Τα social media αποδεικνύονται καθημερινά η κορωνίδα της εύστοχης και οικονομικής διαφήμισης, έχοντας το δημιουργικό πνεύμα των διαχειριστών τους ως βασικό εργαλείο ανάπτυξης και προώθησης προϊόντων και υπηρεσιών. 

Ρεπορτάζ: Μαρία Χάλαρη


Χιουμοριστικές αναρτήσεις και δημόσιες συζητήσεις, φωτογραφίες με latte art και εξειδικευμένους barista, brunch menus, cocktails και βραβευμένα bars εντυπωσιακής αρχιτεκτονικής κουλτούρας, likes και shares καλής διαδικτυακής πίστης κατακλύζουν την αρχική σελίδα κάθε σύγχρονου χρήστη των social media. Δεδομένου ότι τα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης έχουν διεισδύσει στην καθημερινότητα των καταναλωτών, επαναπροσδιορίζοντας τον τρόπο επικοινωνίας, οι επιχειρήσεις καφεστίασης καλούνται να ευθυγραμμιστούν με τις εξελίξεις και με προσεκτικό σχεδιασμό να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις των επίδοξων πελατών. Η παρουσία των cafe-bars ιδίως σε Facebook και Instagram, που θεωρούνται πλατφόρμες-ναυαρχίδες, μπορεί να δομηθεί εύστοχα χωρίς να ξοδεύονται άσκοπα υπέρογκα ποσά και χρόνος. Σημαντικό όπλο είναι οι διαδικτυακές κριτικές, που βοηθούν στη γνώση γύρω από την άποψη των δυνητικών πελατών για τις προσφερόμενες παροχές και τον ανταγωνισμό.


Expert Secrets

Το Hotel Digital Marketing Agency Nelios και το New Media Agency Social Mind τοποθετούνται στο Snack&Coffee σχετικά με τις βελτιώσεις που μπορούν να δρομολογηθούν, ώστε μια επιχείρηση να αποκτήσει πιο αποδοτική παρουσία στο διαδίκτυο. Σημαίνων παράγοντας εδώ είναι ο εντοπισμός του Niche Competitive Advantage, δηλαδή του ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος που διαφοροποιεί μία επιχείρηση από όλες τις υπόλοιπες του αντίστοιχου κλάδου. Είτε πρόκειται για ένα μεγάλο συνοικιακό κατάστημα, είτε για μια γνωστή αλυσίδα take away καφέ, για έναν εξειδικευμένο barista που ψυχαγωγεί με τα latte art του τους χρήστες ή για μια εταιρεία με single origin καφέδες υψηλής ποιότητας, θα πρέπει το ιδιαίτερο αυτό χαρακτηριστικό να διατρανώνεται σε κάθε έκφανση του online marketing. «Η σωστή αξιολόγηση των δεικτών απόδοσης που διατίθενται δωρεάν στα social media, όπως ο δείκτης “engagement”, είναι ο βασικότερος τρόπος βελτιστοποίησης μιας fan page. Έχοντας υψηλό engagement, αντιλαμβανόμαστε αμέσως ποιο περιεχόμενο είναι σαφώς πιο θελκτικό ή όχι στους followers», δηλώνει ο Δημήτρης Σερίφης, CEO & Founder της Nelios, ξεκαθαρίζοντας ταυτόχρονα ότι «οι επιχειρήσεις θα πρέπει να ποντάρουν τόσο στην προσέλκυση κοινού όσο και στην αύξηση των πωλήσεων, καθώς μιλάμε για μια αλυσιδωτή αντίδραση. Το σωστό branding, που οδηγεί στην αύξηση των πωλήσεων, επιτυγχάνεται με το χτίσιμο σχέσεων εμπιστοσύνης με κοινό που πραγματικά ενδιαφέρεται για το προϊόν».

"Το σωστό branding μιας επιχείρησης, που οδηγεί σε πωλήσεις, επιτυγχάνεται με το χτίσιμο σχέσεων εμπιστοσύνης μεταξύ εταιρείας και πελατών."

Η project manager της Social Mind, Πελαγία Καραϊλή, εξηγεί από την πλευρά της ότι «σε μια στρατηγική πρέπει να είναι ξεκάθαρος ο προσδιορισμός του στόχου. Έτσι, επιλέγεις καταλληλότερα και πιο αποδοτικά εργαλεία. Για παράδειγμα, το Facebook συνιστάται περισσότερο εάν ο στόχος της επιχείρησης είναι οι πωλήσεις, ενώ για την αύξηση του brand awareness, ιδανικό θεωρείται το Instagram». Η ίδια καταλήγει: «Σε κάθε επιχειρηματική ενέργεια είναι σημαντικό να εντοπίζονται τα δυνατά και τα αδύνατα σημεία του εφαρμοσμένου marketing, ώστε να ξέρουμε πού να δίνουμε έμφαση και τι να προσέξουμε μελλοντικά». Ως προς την επιλογή της online διαφήμισης και του κόστους αυτής ο Δημήτρης Σερίφης τονίζει: «Πλεονέκτημα της online προώθησης είναι ότι προσφέρει το προνόμιο συγκεκριμένης επιλογής και στόχευσης του όγκου των ανθρώπων, που θα μπορούσαν να δουν τη διαφήμιση, αλλά και τη δυνατότητα καταγραφής της απόδοσης μιας διαφημιστικής ενέργειας. Έτσι, αξιολογούμε τις προσπάθειες που κάναμε, το διαφημιστικό ποσό που δαπανήθηκε και το αποτέλεσμα βάσει των στόχων που θέσαμε», διασαφηνίζοντας ότι τα παραδοσιακά μέσα διαφήμισης δεν παρέχουν ευελιξία και τα κόστη είναι φιξ ανεξαρτήτως αποτελέσματος.

 

Online επιχειρείν 

Πόσο στοχευμένα δρουν, όμως, οι επιχειρηματίες και γιατί στρέφονται στα social media ως μέσο προώθησης και διαφήμισης; Πόσο αποδοτική κρίνουν την παρουσία τους στα κοινωνικά δίκτυα; Ο Χρήστος Κουτρουλιάς, υπεύθυνος marketing του ομίλου Palmie Bistro σχολιάζει: «Κανένας δεν μπορεί να αρνηθεί ότι πλέον μια ισχυρή παρουσία στα social media δεν είναι θέμα επιλογής, αλλά μονόδρομος για κάθε επιχείρηση. Εμείς διαισθανθήκαμε αυτή την τροπή από πολύ νωρίς, όταν το Facebook πρωτολάνσαρε τη γκάμα των υπηρεσιών του προς τις επιχειρήσεις και προχωρήσαμε σε δημιουργία επίσημης fan page, επιδεικνύοντας έκτοτε μία ολοένα εξελισσόμενη digital δράση. Το Facebook έχει ανυπέρβλητη απήχηση σε τεράστιες μερίδες καταναλωτικού κοινού». Ο ίδιος επισημαίνει ότι «η διαφήμιση στο Facebook, όπως και κάθε άλλη επιχειρηματική ενέργεια που επικεντρώνεται στο διαδίκτυο έχει το πλεονέκτημα της αμεσότητας, του χαμηλού κόστους λόγω μηδενικών λοιπών λειτουργικών εξόδων, της εξατομικευμένης στοχοποίησης ενός τεράστιου κοινού, το οποίο περνά το 60-70% του χρόνου μπροστά στο εν λόγω μέσο διαφήμισης». Μιλώντας για την αποτελεσματική δραστηριοποίηση των Palmie Bistro στο facebook, ο marketing manager αναφέρει: «Όλα αυτά τα χρόνια έχουμε κατακτήσει μία αξιοπρεπή Social Media παρουσία, η οποία αντιπροσωπεύει τη φιλοσοφία, το στιλ και το ύφος των καταστημάτων μας συνολικά. Έχουμε τραβήξει την προσοχή πολλών πελατών με αυτό το marketing μέσω διαγωνισμών που φέρνουν καθημερινά νέο κόσμο στη σελίδα».

"Δίνουμε τη δυνατότητα στους followers μας να στέλνουν τις δικές τους επισημάνσεις για αλλαγές, καθώς και φρέσκιες ιδέες, τις οποίες λαμβάνουμε υπόψη!"

Ο Κωνσταντίνος Κωνσταντινόπουλος, CEO της αλυσίδας Coffee Island, δηλώνει σχετικά: «H διαχείριση των social media γίνεται in-house. Η digital ομάδα μας απαρτίζεται από νέους ανθρώπους, απόλυτα εξοικειωμένους με τον διαδικτυακό κόσμο και γεμάτους όρεξη και φαντασία να μάθουν και να υλοποιήσουν κάθε νέο trend. Εκτός από το Facebook, το Instagram και το κανάλι μας στο Youtube, το LinkedIn αποτελεί, επίσης, σημαντικό μέσο επικοινωνίας των corporate νέων της εταιρείας μας. Με καθημερινό και ποιοτικό community management, όλο και περισσότεροι χρήστες μπαίνουν στη διαδικασία να επικοινωνήσουν μαζί μας. Οι περισσότεροι επιλέγουν το messenger του Facebook ή το chat του Instagram». Αναφορικά με τα σχόλια των followers και τον τρόπο διαχείρισης αυτών ο ίδιος προσθέτει: «Στα Coffee Island χτίζουμε αληθινές σχέσεις μεταξύ μας και τα περισσότερα σχόλια που λαμβάνουμε είναι επιβράβευσης. Δίνουμε, επίσης, τη δυνατότητα στους ακολούθους μας να μας στέλνουν τις δικές τους επισημάνσεις για αλλαγές, τις οποίες λαμβάνουμε σοβαρά υπόψη. Τις προάλλες μια κοπέλα μας συμβούλευσε για την ένταξη προσφορών σε συγκεκριμένη ώρα, το λεγόμενο Happy Hour, το οποίο θα μελετήσουμε μελλοντικά».

 

Τι τρόπους βελτίωσης προτείνουν οι ειδικοί;

Συνοψίζοντας τους μικρούς και αποδοτικούς κανόνες digital marketing, εντοπίζουμε έξι στρατηγικά σημεία, στα οποία αξίζει να εστιάσετε την προσοχή σας.


Εμφάνιση

Η be visual προσέγγιση καθιστά σαφή την πρώτη εντύπωση που σχηματίζει ένας χρήστης, ο οποίος στην πραγματικότητα δρα όπως ακριβώς ένας πελάτης που μπαίνει πρώτη φορά σε ένα κατάστημα και το περιεργάζεται. Παρατηρεί τη διαμόρφωση του χώρου, τη χρωματική παλέτα και το λογότυπο, τη λειτουργικότητα και την ευκολία στη χρήση μιας σελίδας. Εικόνες καθαρές και υψηλής ανάλυσης σε profile και cover, αλλά και εντυπωσιακά γραφικά άμεσα συνδεδεμένα με την επιχείρηση και το προφίλ της είναι απαραίτητα.


Αναρτήσεις

Καταλυτικό στοιχείο αποτελεί η συνολική εμφάνιση του account. Όλες οι δημοσιεύσεις πρέπει να ακολουθούν τη φιλοσοφία της εταιρείας και να έχουν ενιαία μορφή. Φωτογραφίες με δραστηριότητες που διαδραματίζονται real time στα καταστήματα είναι ιδανικές, ενώ η δυνατότητα στους ακολούθους να μοιράζονται στιγμές από την επίσκεψή τους στα εν λόγω μαγαζιά ολοκληρώνει το έργο. 

"Το κύρος επιτυγχάνεται με την offline διαφήμιση, ενώ αμεσότητα με μεγάλη διείσδυση στην αγορά με μικρό κόστος με την online. Όταν αυτές οι δύο ενωθούν, τα αποτελέσματα είναι θεαματικά.  "

Στόχευση & Branding

Όλοι οι τρόποι ενίσχυσης του branding είναι δεκτοί, είτε πρόκειται για προσέλκυση κοινού είτε για αύξηση των πωλήσεων. Αξίζει να σημειωθεί ότι η κατάλληλη στόχευση δυνητικά προάγει και την αύξηση των πωλήσεων, αφού τα δύο αποτελούν αλληλένδετες διαδικασίες. Ωστόσο,  χρειάζεται προσοχή γιατί υπάρχει περίπτωση να κερδίσουμε αύξηση κοινού, αλλά όμως να μην καταφέρουμε να φτάσουμε στην αύξηση των πωλήσεων.
Συχνότητα postΔεδομένου ότι η διάδραση (engagement) αποτελεί βασικό δείκτη απόδοσης διαχείρισης ενός προφίλ, η συχνότητα ανανέωσης πρέπει να περιορίζεται σε 5-10 posts/εβδομάδα για το facebook και σε μια ανάρτηση την ημέρα για το instagram. 


Διαφήμιση

Η online και η offline προώθηση πρέπει να αποτελούν κομμάτια του ίδιου πλάνου. Οι σύγχρονες έρευνες έχουν αποδείξει ότι αυτοί οι δύο τρόποι διαφήμισης επιτυγχάνουν διαφορετικούς στόχους. Π.χ., Το κύρος επιτυγχάνεται με την offline, ενώ αμεσότητα και μεγάλη διείσδυση στην αγορά με μικρό κόστος με την online. Ωστόσο, η πρόσβαση στα real time στατιστικά μιας online καμπάνιας δίνει δυνατότητα για συνεχείς βελτιστοποιήσεις. Αυτή η διαφημιστική πολιτική μπορεί να μεγιστοποιήσει την απόδοση των χρημάτων που θα επενδυθούν.


Απαντήσεις

Η αμεσότητα απόκρισης στα μηνύματα που στέλνονται στο inbox του Facebook ή του Instagram φωτογραφίζει την ανάγκη για καθημερινή επαφή που θέλει να έχει ένας follower με την επιχείρηση που τον ενδιαφέρει και περιγράφει ένα άτυπο σημείο συνάντησης μεταξύ των δύο. Μία επιχείρηση θα πρέπει να ξέρει τι μηνύματα να δημοσιεύσει, με ποιο τρόπο να μιλήσει στο κοινό, τι φωτογραφίες να δείξει, πώς να απαντήσει στα μηνύματα. Η ποιοτική επικοινωνία που χτίζεται σταδιακά φέρνει πιστούς και engaged fans.

 

Διαβάστε το άρθρο στο online περιοδικό >>