Γλώσσες

ΑΡΘΡΑ & ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

A  A  A +
Πίσω
Έξυπνο marketing εντός καταστήματος
Έξυπνο marketing εντός καταστήματος

Το in-store marketing διαφοροποιείται από τις «εξωτερικές» μορφές διαφήμισης και αναδεικνυει το κατάστημά σας σε βασικό εργαλείο έξυπνων και αποδοτικών πωλησεων.

Όταν ακούμε για μάρκετινγκ και διαφήμιση, η σκέψη μας πηγαίνει κατά κανόνα στην «εξωτερική» διαφήμιση. Έχουμε ταυτίσει δηλαδή την εξωστρέφεια με τα μέσα μαζικής ενημέρωσης και τα δίκτυα κοινωνικής δικτύωσης που τα τελευταία χρόνια έχουν καταστήσει το ίντερνετ έναν ελκυστικό και οικονομικό τρόπο προσέγγισης νέων πελατών. Ωστόσο, όλοι αντιλαμβανόμαστε πως το να διευρύνεις την αναγνωρισιμότητα και την επισκεψιμότητα, ειδικά όταν είσαι νέος στην αγορά, είναι το ένα ζητούμενο. Το δεύτερο είναι το να διατηρήσεις αυτή την πελατεία, και μάλιστα τόσο ευχαριστημένη που να σε διαφημίσει κι εκείνη με τη σειρά της...  Έτσι, καλό είναι να γνωρίζουμε πως πέρα από την «εξωτερική» υπάρχει και η «εσωτερική» διαφήμιση, η οποία εκπορεύεται από το ίδιο το κατάστημα και τα όσα διαδραματίζονται εντός του. Στο σημείο αυτό, δεν βλάπτει να αναφερθούμε εν συντομία στα στοιχεία που αποτελούν προαπαιτούμενα για την επιτυχία και τη μακροημέρευση μιας επιχείρησης: τη σημασία που έχουν δηλαδή η ποιότητα, η ποικιλία, η πρωτοτυπία και η εμφάνιση των κωδικών, αλλά και η συσκευασία τους, η αισθητική της πρόσοψης και του εσωτερικού του καταστήματος, η λειτουργικότητα και η εύκολη πρόσβαση, η αψεγάδιαστη καθαριότητα επιφανειών, ψυγείων και στολών, η φιλική συμπεριφορά και κατάρτιση των υπαλλήλων, οι λογικές τιμές. Αν κάποια επιχείρηση δεν διαθέτει τις παραπάνω αρετές, δύσκολα θα επιβιώσει με αξιώσεις σε ένα τόσο ανταγωνιστικό περιβάλλον όπως το σημερινό, πόσω μάλλον αν συνυπολογίσουμε τις πρόσθετες δυσκολίες που επιφέρουν η οικονομική κρίση αλλά και η εισβολή στην αγορά μεγάλων παικτών, όπως τα σουπερμάρκετ και οι πολυεθνικές εταιρείες. Επειδή, όμως, κάθε κρίση είναι και μια ευκαιρία, στο χέρι σας είναι να αναβαθμίσετε τις υπηρεσίες σας. Τι καλύτερο επομένως από το να αξιοποιήσετε το ίδιο σας το κατάστημα, τα πρωτότυπα και ποιοτικά προϊόντα σας και το καταρτισμένο κι εξυπηρετικό προσωπικό σας ως εργαλεία διαφήμισης;

Σύμφωνα με μια πολύ ενδιαφέρουσα έρευνα που πραγματοποίησε πρόσφατα η Διεθνής Ένωση Μάρκετινγκ για το Λιανεμπόριο «Popai», το 76%, με άλλα λόγια 3 στους 4 καταναλωτές, επιλέγουν το τι τελικά θα ψωνίσουν όταν βρίσκονται μέσα στο κατάστημα, ανεξάρτητα από τυχόν προειλημμένες αποφάσεις ή λίστες που έχουν δημιουργήσει για τα ψώνια τους. Πρόκειται για σημαντική διαπίστωση, καθώς αποδεικνύει την τεράστια σημασία που έχουν τα όσα βλέπει, ακούει, αγγίζει, μυρίζει, γεύεται και αισθάνεται ο πελάτης το χρονικό διάστημα που βρίσκεται εντός της επιχείρησης. Επενδύστε, λοιπόν, στην ανανεωμένη εικόνα καταστήματος και προϊόντων, στον εύστοχο φωτισμό, αξιοποιήστε στο έπακρο ράφια και λοιπές επιφάνειες, προκαταλάβετε με μυρωδιές τον πελάτη, προβείτε σε προσφορές δωρεάν δειγμάτων και βέβαια εκπαιδεύστε επαρκώς τους εργαζόμενους προκειμένου να είναι σε θέση να προσφέρουν τις σωστές πληροφορίες. 

Ιn-store promotions

Ιn-store promotions ονομάζονται οι προωθητικές ενέργειες που πραγματοποιούνται εντός του καταστήματος, όπως:

> Διαγωνισμοί ή παιχνίδια με έπαθλο μια ποσότητα νέου προϊόντος.

> Διοργάνωση παιδικών «εργαστηρίων».

> Προσφορές τύπου «1+1 δώρο», «+25% δωρέαν προϊόν ανά κιλό», «προσφορές εβδομάδας» ή εκπτώσεις σε ανέργους, συνταξιούχους και άλλες κοινωνικές ομάδες.

> Ανάδειξη των τεχνιτών ή του pastry chef σε trade mark και κινητήριο μοχλό των πωλήσεων μέσω ανοιχτών σεμιναρίων.

> Έκδοση κάρτας που καταγράφει το σύνολο των αγορών κάθε καταναλωτή, ώστε να ανταμείβεται όταν ξεπεράσει ένα προκαθορισμένο ποσό. Οι κάρτες αυτού του τύπου αποδεδειγμένα ενισχύουν την αφοσίωση του πελάτη με εκπτώσεις ή δωράκια.

 Ευχαριστημένοι συνεργάτες, ικανοποιημένοι πελάτες 

Έρευνες στην Ευρώπη και στις ΗΠΑ απεικονίζουν τη δυσκολία που αντιμετωπίζει όποια επιχείρηση παροχής υπηρεσιών επιδιώκει την προσφορά εξαιρετικού επιπέδου εξυπηρέτησης αν πριν δεν έχει εξασφαλίσει ότι οι υπάλληλοί της είναι διατεθειμένοι να κάνουν κάτι τέτοιο...

Απαραίτητη η συνεργασία  του ανθρώπινου δυναμικού

Το in-store μάρκετινγκ δεν είναι δυνατό να βρει επιτυχημένη πρακτική εφαρμογή δίχως την πρόθυμη συνεργασία των εργαζομένων. Οι πληροφορίες και ο ενθουσιασμός τους  είναι που θα δώσουν ώθηση σε νέες ιδέες και προϊόντα, καθώς εκείνοι αποτελούν τον κρίκο που συνδέει την επιχείρησή σας με τον πελάτη. Δεν είναι τυχαίο πως η πλειονότητα της επιστημονικής κοινότητας της διοίκησης επιχειρήσεων επιμένει πως η ικανοποίηση των πελατών μιας επιχείρησης είναι συνάρτηση του βαθμού που οι εργαζόμενοι είναι ικανοποιημένοι από το εργασιακό τους περιβάλλον.

Αιτίες Δυσαρέσκειας

Με βάση μελέτες που έχουν πραγματοποιηθεί στον ευρύτερο χώρο των επιχειρήσεων, αυτά που δυσαρεστούν τους υπαλλήλους είναι: οι πολιτικές διοίκησης της επιχείρησης, η έλλειψη αξιοκρατίας, ο τρόπος εποπτείας, οι σχέσεις με τον «μέσο» προϊστάμενο, οι συνθήκες εργασίας, ο μισθός και ο υποβιβασμός της προσωπικής ζωής εξαιτίας υπέρμετρων απαιτήσεων της εργασίας.

Κείμενο: Δήμητρα Αρβανιτάκη

Από το τεύχος 163 (Μάιος/Ιούνιος 2015) του περιοδικού Z+G