Γλώσσες

ΑΡΘΡΑ & ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

A  A  A +
Πίσω
FOCACCINO, ένα νέο & δυναμικό concept αρτοποιίας καφέ
FOCACCINO, ένα νέο & δυναμικό concept αρτοποιίας καφέ

Μέσα σε 1 χρόνο, η εταιρεία Focaccino κατάφερε να δώσει μια μοντέρνα προοπτική στον παραδοσιακό φούρνο και να αναπτύξει ένα concept Αρτοποιίας Καφέ στο χώρο της Εστίασης με σπιτικές γεύσεις και χειροποίητα προϊόντα.

Ανοίγουν το ένα κατάστημα μετά το άλλο, αποκτούν φανατικό κοινό και σημειώνουν δυναμική πορεία στην εγχώρια αγορά Αρτοποιίας Καφέ. Όχι άδικα, απ’ ότι φαίνεται. Με βασικές αρχές τις σπιτικές γεύσεις, τα άριστα υλικά, την άριστη εξυπηρέτηση πελατών, την καινοτομία και την ποικιλία των προσφερόμενων προϊόντων, τα καταστήματα FOCACCINO φέρνουν στον καταναλωτή φρέσκα snacks που παρασκευάζονται καθημερινά με τελευταίας τεχνολογίας εξοπλισμό, από αγνές Α’ ύλες.

Μία ιδέα, ένα κατάστημα

Οι ιδρυτές της εταιρείας FOCACCINO, κ.κ. Χρήστος Τσιρογιάννης και Χρήστος Χολίδης, είναι δύο νέοι επιχειρηματίες, φανατικοί λάτρεις της πίτας. Στην καθημερινότητά τους κατά τη διάρκεια των επαγγελματικών τους υποχρεώσεων, αναζητούσαν να γευτούν μια παραδοσιακή και ποιοτική πίτα όπως είχαν συνηθίσει από την παιδική τους ηλικία: χειροποίητη, με ελαιόλαδο και φρέσκο βούτυρο. Βλέποντας, όμως, πως δεν υπήρχε κάτι τέτοιο στην αγορά, αποφάσισαν να ανοίξουν το δικό τους κατάστημα εστιάζοντας στην παραδοσιακή και ποιοτική πίτα. Παίρνοντας τις συνταγές της μαμάς και της γιαγιάς, μετέτρεψαν τα φλιτζάνια και τα κουταλάκια σε γραμμάρια, επέλεξαν από όλη την αγορά τα πιο εκλεκτά υλικά και άνοιξαν το πρώτο τους κατάστημα στο Παλαιό Φάληρο με την ονομασία “FOCACCINO”, εμπνεόμενοι από το λατινικό “focus”, δηλαδή το ζεστό και φουρνιστό. Πέρα από τις πίτες, το πρώτο αυτό κατάστημα πουλούσε hotdogs και grilled cheese sandwiches, focaccia, γλυκά και καφέ, σε εξαιρετική σχέση ποιότητας-τιμής.

Δυναμική εξέλιξη

Το κατάστημα έγινε γρήγορα γνωστό, χάρη στους καθημερινούς και φανατικούς πελάτες που απέκτησε από τις πρώτες κιόλας μέρες λειτουργίας του. Το αποτέλεσμα ήταν άμεσο, με την κατασκευή ενός δεύτερου καταστήματος στο Γουδή και σταδιακά τη δημιουργία κι άλλων, δίνοντας σάρκα και οστά σε μια καινούργια αλυσίδα στο χώρο της Αρτοποιίας Καφέ. Σήμερα, λοιπόν, η εταιρεία διαθέτει 6 καταστήματα σε λειτουργία (σε Άνω Γλυφάδα, Γλυφάδα, Κηφισιά, Βριλήσια), 4 σε εξέλιξη και 1 Master Franchise στη Θεσσαλονίκη.

Όραμα & αποστολή

Στόχος είναι το brand να εδραιωθεί στη συνείδηση του καταναλωτή ως το σήμα κατατεθέν της επιτυχίας, ως αποτέλεσμα του συνδυασμού της ποιότητας, της φροντίδας, της ακεραιότητας, της αξιοπιστίας, της σκληρής δουλειάς και της καινοτομίας. Αποστολή της εταιρείας είναι η μέγιστη δυνατή κάλυψη των διατροφικών αναγκών του καταναλωτή προσφέροντάς του ταυτόχρονα νέες γευστικές εμπειρίες και εξασφαλίζοντάς του καθημερινή απόλαυση που αποκλειστικά και μόνο στα FOCACCINO θα μπορεί να βρει.

Μεγάλη ποικιλία από προϊόντα

Για το λόγο αυτό στα καταστήματα διατίθενται αρκετές κατηγορίες προϊόντων. Στα “Ροφήματα” περιλαμβάνονται οι πιο εκλεκτές ποικιλίες καφέ και τσαγιού, κρύες ή ζεστές, σοκολάτες (signature FOCACCINO, Viennois, γάλακτος, υγείας και λευκή), τα οποία ανανεώνονται συνεχώς σύμφωνα με τις τάσεις κάθε εποχής. Τα “Αγαπημένα” είναι προϊόντα παραγωγής των FOCACCINO που διατίθενται αποκλειστικά στα ομώνυμα καταστήματα και μπορεί να τα προμηθευτεί κανείς ως take away στις πρακτικές συσκευασίες “FOCACCINO to go” και περιλαμβάνουν hot dog με μοναδικές γεύσεις spread, σπιτικές πίτες από αγνό ελαιόλαδο και φρέσκο βούτυρο, η διάσημη Focaccia και τα Grilled Cheese από προζυμένιο ψωμί παραγωγής τους. Στα “Κλασικά” συμπεριλαμβάνεται μια μεγάλη ποικιλία από γλυκές γευστικές απολαύσεις και Viennoise, αλλά και κρύα σάντουιτς, φρέσκες σαλάτες και επιδόρπια γιαουρτιού. Στους καταλόγους ιδιαίτερη θέση κατέχουν τα Quick Gourmet αλλά και μοναδικές προτάσεις πρωινών.

Ποιοτικός έλεγχος

Οι Α’ ύλες, τα συστατικά αλλά και τα υλικά συσκευασίας επιλέγονται με μεγάλη προσοχή, ενώ παράλληλα δημιουργούνται αρχεία με τις προδιαγραφές και τα πιστοποιητικά των προμηθευτών. Υπάρχει ιδιαίτερη μέριμνα για τις συνθήκες παραγωγής, αποθήκευσης, μεταφοράς και παράθεσης των προϊόντων, ώστε να είναι σύμφωνες με τους κανόνες διεθνούς πρακτικής, ενώ εκτός από την εκπαίδευση του προσωπικού παρέχονται όλοι οι απαιτούμενοι πόροι για την εφαρμογή διατήρησης και συνεχής βελτίωσης του συστήματος ποιότητας και ασφάλειας τροφίμων, HACCP (βάσει του Codex Alimentarius) όπως αυτό ορίζεται στον Ευρωπαϊκό κανονισμό (ΕΚ) 852/2004, άρθρο 5, σύμφωνα με το οποίο η εταιρεια FOCACCINO εξασφαλίζει ότι όλα τα στάδιο της παραγωγικής της διαδικασίας βρίσκονται υπό τον έλεγχο των απαιτήσεων που καθορίζει η Ευρωπαϊκή και Εθνική Νομοθεσία.

Εκπαιδευμένο προσωπικό

Η εταιρεία εφαρμόζει συγκεκριμένες μεθόδους εκπαίδευσης με στόχο να διατηρήσει την ποιότητα στα προϊόντα της και τη συνεχή συμπληρωματική επιμόρφωση του προσωπικού της σχετικά με αυτά. Εξάλλου, η μεταφορά της γνώσης και της εξειδίκευσης στην προετοιμασία των ροφημάτων και την παραγωγή των προϊόντων, αποτελούν το Α και το Ω στο πλάνο εκπαίδευσης του προσωπικού και των baristas. Γι’ αυτό το λόγο, τα FOCACCINO δημιούργησαν ένα αναλυτικό εγχειρίδιο με οδηγίες προετοιμασίας βήμα προς βήμα, συνταγές και όλες τις απαιτούμενες προδιαγραφές ποιότητας για ένα άριστο αποτέλεσμα.

Σχέδια για το μέλλον

Το brand αναπτύσσεται ταχύτατα με έμφαση στην Αττική, ενώ στοχεύει στην περαιτέρω ανάπτυξή του στο κλάδο του bakery-cafe και εκτός Ελλάδος σε ένα πλαίσιο τριετίας. Γι’ αυτό η επέκταση του δικτύου με το μοντέλο franchise αποτελεί μία απο τις κύριες προτεραιότητες της επιχείρησης. Με συστήματα διανομής και υπηρεσίες υποστήριξης franchise ήδη ενσωματωμένα σε ένα πλαίσιο ευρωπαικών προδιαγραφών, το FOCACCINO στοχεύει στην πρώτη θέση στην κατηγορία του στην ελληνική αγορά.

Τα hot spots των FOCACCINO

1. Ελληνική Αλυσίδα: Τα Focaccino είναι μια ελληνική εταιρεία, όπως φαίνεται και από τη χρήση των χρωμάτων της γαλανόλευκης σημαίας σε logo και συσκευασίες. Η ελληνικότητα εντοπίζεται και στα προϊόντα, τα οποία παρασκευάζονται με υλικά τοπικών παραγωγών-προμηθευτών.

2. Η focaccia: Τα Focaccino επιχειρούν στην πράξη να εναρμονίσουν τον παραδοσιακό φούρνο με την σύγχρονη τάση “coffee-to-go”. Στο επίκεντρο τοποθετήθηκαν διάφορα είδη της focaccia. Η ιταλική ζύμη και η ελληνική αλυσίδα, εξάλλου, έχουν όνομα από κοινή ρίζα!

3. Καινούργιες γεύσεις: Τα FOCACCINO έχουν καταφέρει να δώσουν στις παραδοσιακές γεύσεις νέες πινελιές και να τις κάνουν... μόδα! Απόδειξη οι δεκάδες διαφορετικές πίτες, αλλά και τα new age hot dogs, τα σάντουιτς, τα ροφήματα και τα combo πρωινά.

4. Οpen κουζίνα: Οι επαγγελματίες chefs και ζαχαροπλάστες της αλυσίδας, χρησιμοποιούν αγνά υλικά και εξοπλισμό τελευταίας τεχνολογίας, για να δημιουργήσουν προϊόντα, τα οποία ζυμώνονται και ψήνονται καθημερινά, μπροστά στον πελάτη στις open κουζίνες των μαγαζιών.

5. Το προσωπικό: Ακολουθώντας το ευρωπαϊκό μοτίβο και μια πειθαρχημένη λειτουργική πολιτική με απόλυτο σεβασμό προς τον πελάτη, τη φιλική εξυπηρέτηση και τις υψηλές προδιαγραφές υγιεινής, όλοι οι εργαζόμενοι στα FOCACCINO αντιμετωπίζουν τον πελάτη ως πρώτη προτεραιότητα.

6. Η ταυτότητα: Η υψηλή αισθητική φαίνεται σε κάθε γωνιά των FOCACCINO, στις λιτές σχεδιαστικές γραμμές, στη γραμματοσειρά που χρησιμοποιείται σε καταλόγους και σε τοίχους, ακόμη και στις συσκευασίες που «φιλοξενούν» τα snacks και τα ροφήματα με τρόπο ξεχωριστό.

Kείμενο: Αλεξάνδρα Παπαδημητρίου

Φωτό: Αρχείο Foccacino

Από το τεύχος 53 (Μάρτιος/Απρίλιος 2014) του περιοδικού Snack & Coffee.