Γλώσσες

ΑΡΘΡΑ & ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

A  A  A +
Πίσω
Αττικοί Φούρνοι, ποιότητα και design στο κέντρο του Πειραιά
Αττικοί Φούρνοι, ποιότητα και design στο κέντρο του Πειραιά

Οι «Αττικοί Φούρνοι» ξεκίνησαν τη λειτουργία τους μόλις πριν από λίγους μήνες στον Πειραιά με εντυπωσιακά αποτελέσματα. Ο Γιώργος Γιαννακόπουλος και οι συνεργάτες του δημιούργησαν ένα αρτοζαχαροπλαστείο που ξεχωρίζει τόσο για τον πρωτοποριακό σχεδιασμό του όσο και για τα λαχταριστά προϊόντα που προσφέρει στους καταναλωτές. Στα τέλη του περασμένου Μαΐου, άνοιξε στο κέντρο του Πειραιά (Ηρώων Πολυτεχνείου 30) το αρτοποιείο «Αττικοί Φούρνοι». Παρά τις δυσκολίες που επικρατούν αυτή την εποχή, η πορεία του καταστήματος έχει αφήσει πολύ ευχαριστημένους τους εμπνευστές του όλου εγχειρήματος, αφού η ανταπόκριση των καταναλωτών της ευρύτερης περιοχής ήταν μεγάλη. «Αισθανόμαστε απόλυτα δικαιωμένοι για την απόφασή μας αυτή, λόγω της κίνησης που έχει το αρτοποιείο μας. Περίπου χίλιοι άνθρωποι σε καθημερινή βάση μας προτιμούν για το ψωμί, τα σάντουιτς, τα γλυκά και τον καφέ μας», δηλώνει στο «Α-Ζ» ο έμπειρος υπεύθυνος Marketing των «Αττικών Φούρνων», Στρατής Μενίδης. Όπως μας λέει, επικεφαλής της κίνησης αυτής είναι ο κ. Γιώργος Γιαννακόπουλος. Πρόκειται για ένα νέο και φιλόδοξο επιχειρηματία, που έχει ήδη μεγάλη εμπειρία στο συγκεκριμένο χώρο. Οι σπουδές του στη Γαλλία στη Σχολή Αρτοποιών Le Cordon Bleu και η προηγούμενη δραστηριοποίησή του σε γνωστή αλυσίδα αρτοποιείων, του έχει δώσει τη δυνατότητα να γνωρίζει από πρώτο χέρι τον κλάδο της αρτοποιίας.

Μοντέρνος σχεδιασμός

Αυτό που τραβάει την προσοχή του επισκέπτη είναι οι μοντέρνες γραμμές που χαρακτηρίζουν το εξωτερικό του καταστήματος, το σχεδιασμό και τον εξοπλισμό του οποίου ανέλαβε η Δ. ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ ΑΒΕΕ. Το βασικό στοιχείο του εσωτερικού είναι η άμεση οπτική επαφή του χώρου παραγωγής με το χώρο πώλησης. Τα προϊόντα προβάλλονται περιμετρικά σε ψυγεία και βιτρίνες, ενώ η βιτρίνα-κουλουριέρα έχει κεκλιμένα ράφια σε τρία επίπεδα και φωτισμό, με κρυστάλλινη πρόσοψη για υγιεινή. Οι επενδύσεις των βιτρινών είναι από μεταλλικό πλέγμα με ηλεκτροστατική βαφή, καπλαμά έβενο σε φυσική απόχρωση λούστρου, με κόκκινες λεπτομέρειες από γυαλιστερή φορμάικα. Παράλληλα, οι φωτισμοί του χώρου έχουν γίνει με τη χρήση τεχνολογίας LED και σε όλες τις βιτρίνες έχουν χρησιμοποιηθεί διπλά θερμομονωτικά κρύσταλλα.

Επιπλέον, το πόστο των λαχταριστών snack προβάλλεται έξυπνα στην κεντρική τζαμαρία με κυκλική βιτρίνα, η οποία εκτείνεται μέσα στο κατάστημα. Όλα τα παραπάνω εξαιρετικά στοιχεία «δένουν» τέλεια με το πέτρινο στοιχείο που έχει προστεθεί περιμετρικά του χώρου πώλησης, κάνοντάς τον ακόμα πιο «ζεστό» και δίνοντάς του μία αίσθηση παράδοσης. Ο χώρος παραγωγής καταλαμβάνει εβδομήντα τετραγωνικά και ο χώρος πώλησης ογδόντα, από τα συνολικά διακόσια τετραγωνικά του αρτοποιείου.

1.Ταχύτητα και φιλική εξυπηρέτηση ακόμα και στις ώρες αιχμής. 2. Εντυπωσιάζει η γωνιά του αρτοποιείου! 3. Από την παραγωγή απευθείας στην κατανάλωση... 4. Μοντέρνος σχεδιασμός και στον εξωτερικό χώρο.

Κριτήριο η τοποθεσία

Ο κ. Γιαννακόπουλος, αφού συγκέντρωσε μία ομάδα έμπειρων επαγγελματιών, στράφηκε στην αναζήτηση του καλύτερου δυνατού εμπορικού σημείου για το άνοιγμα του καταστήματος! «Ο λόγος για τον οποίο επιλέξαμε αυτή την τοποθεσία για το αρτοποιείο μας στον Πειραιά ήταν η εμπορικότητα της περιοχής και η συνεχής κίνηση του κόσμου. Πολλοί συνδυάζουν τη βόλτα, τα ψώνια ή ακόμα και το διάλειμμα από την εργασία τους με μια επίσκεψη στο αρτοποιείο μας για να απολαύσουν τον καφέ και ένα ή περισσότερα από τα προϊόντα μας», εξηγεί χαρακτηριστικά ο υπεύθυνος Μάρκετινγκ. Παράλληλα, εκτός από το πολύ καλό σημείο στο οποίο βρίσκεται το κατάστημα, οι «Αττικοί Φούρνοι» ήρθαν την κατάλληλη στιγμή. «Έλειπε ένας τέτοιος φούρνος από τη περιοχή», λέει ο κ. Μενίδης και συνεχίζει, «σε μεγάλη ακτίνα δεν υπάρχει ούτε άλλος φούρνος ούτε ζαχαροπλαστείο...».

Σημασία στην ποιότητα

Στους «Αττικούς Φούρνους» αυτό που χαρακτηρίζει τα προϊόντα είναι η ποιότητα και ο επισκέπτης έχει τη δυνατότητα να τα καταναλώνει μέσα σε ελάχιστα λεπτά από την ώρα παραγωγής τους. Το κατάστημα διαθέτει καθημερινά σχεδόν 30 διαφορετικά είδη ψωμιού. «Το πιο δημοφιλές είναι το ψωμί με προζύμι, γιατί όπως μας λένε οι ίδιοι οι πελάτες θυμίζει πολύ το σπιτικό ψωμί που μπορεί να διατηρήσει κανείς αρκετές μέρες στο σπίτι του». Εκτός από το ψωμί, υπάρχουν πολλών ειδών κουλούρια, παξιμάδια και κριτσίνια που γίνονται εκεί. Διατίθενται επίσης, πολλά ολόφρεσκα γλυκά, σφολιατοειδή και σάντουιτς (σε διαφορετικά ψωμάκια με φρέσκα αλλαντικά που φτιάχνονται μπροστά στον πελάτη), ενώ δεν λείπει και η γωνιά του καφέ που κυριολεκτικά κάνει θραύση! «Αυτό στο οποίο βασιστήκαμε και αποδίδει είναι η συνεχής διάθεση ποιοτικών προϊόντων σε ποσότητα και καλές τιμές».

Η παραγωγή είναι στο φουλ από τη 1 το πρωί έως τις 3 το μεσημέρι ενώ το κατάστημα διαθέτει 17 άτομα προσωπικό (4 αρτοποιοί, 2 ζαχαροπλάστες, 9 πωλήτριες και 2 καθαρίστριες). Τα παραπάνω σε συνδυασμό με την κίνηση που παρουσιάζει έκανετους υπεύθυνους των «Αττικών Φούρνων» να επεκτείνουν σε 24ωρο το ωράριο λειτουργίας. «Ειδικά στο σημείο αυτό του Πειραιά παρατηρούμε ότι υπάρχει ζωή και μετά την ώρα που κλείνουμε. Επομένως, υπάρχει η προοπτική επέκτασης του ωραρίου ώστε να ικανοποίησουμε ακόμα μεγαλύτερη μερίδα καταναλωτών», μας λέει ο κ. Γιώργος Γιαννακόπουλος.

Στρατηγική επιτυχίας

Παρά τους λίγους μήνες λειτουργίας του αρτοζαχαροπλαστείου, η μέχρι τώρα πορεία του έχει αφήσει απόλυτα ικανοποημένους τους εμπνευστές του. Η πελατεία στο κατάστημα είναι συνεχής, ενώ είναι χαρακτηριστικό ότι στο τέλος της ημέρας όλα τα προϊόντα έχουν πουληθεί. «Λόγω της κρίσης, ο κόσμος στράφηκε περισσότερο στο ψωμί και τα παράγωγά του». Η έμφαση στο τρίπτυχο «ποιότητα, ποσότητα, καλές τιμές» αποδίδει σε ικανοποιητικό βαθμό, αποδεικνύοντας και στην πράξη ότι οι άνθρωποι των «Αττικών Φούρνων» βρίσκονται στη σωστή κατεύθυνση. «Πρέπει να τονίσουμε ότι δεν είμαστε bake-off , ούτε πρατήριο, όπως πίστευαν κάποιοι αρχικά. Έχουμε εργαστήριο και όλα τα προιόντα μας είναι δικής μας παραγωγής, προσεγμένα στο ακέραιο», συμπληρώνει ο υπεύθυνος Μάρκετινγκ. Το επόμενο βήμα για τους «Αττικούς Φούρνους» και μάλιστα, σε σύντομο χρονικό διάστημα, είναι το άνοιγμα του τρίτου στη σειρά καταστήματος στην περιοχή της Ζέας.

Κείμενο: Δημήτρης Μωύσογλου

Από το τεύχος 98 (ΣΕΠ-ΟΚΤ 2012) του περιοδικού Α-Ζ