Γλώσσες

ΑΡΘΡΑ & ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

A  A  A +
Πίσω
Valentine's day, το μάρκετινγκ του έρωτα
Valentine's day, το μάρκετινγκ του έρωτα

Η γιορτή του Αγίου Βαλεντίνου, όσο και αν αμφισβητείται από μια μερίδα του κοινού, είναι μια ιδανική ευκαιρία ενδιαμέσως των δυο εορταστικών περιόδων Χριστουγέννων και Πάσχα να αυξήσετε τις πωλήσεις της επιχείρησής σας. Οι... πιστοί δεν χάνουν ευκαιρία να αποδείξουν την αγάπη τους στο ταίρι τους και δεν υπάρχει αμφιβολία ότι και φέτος θα πράξουν ανάλογα! Όσο όμως κι αν οι καταναλωτές είναι πρόθυμοι να ξοδέψουν, πρέπει κι εσείς με τη σειρά σας και με ανάλογες κινήσεις, να δημιουργήσετε το κλίμα που θα τους παρακινήσει να αγοράσουν το κάτι παραπάνω, αξιοποιώντας κάθε στοιχείο της επιχείρησής σας με βάση το σύγχρονο μάρκετινγκ.

Στο ρεπορτάζ που ακολουθεί θίγουμε αναλυτικά τα σημεία – κλειδιά που μπορείτε να δώσετε έμφαση ώστε να αυξήσετε τις πωλήσεις σας και ταυτόχρονα, φιλοξενούμε τη γνώμη 5 ειδικών για να πάρετε ιδέες και σωστές συμβουλές.

Ο πρώτος λόγος στα γλυκά!

 01  Όσο πιο σοκολατένια τόσο καλύτερα! Η γιορτή του έρωτα ταιριάζει με τη σοκολάτα και πώς θα γινόταν διαφορετικά αφού η γεύση της είναι συνδεδεμένη με την απόλαυση; Φροντίστε να προμηθευτείτε ή να φτιάξετε μόνοι σας σοκολατάκια που να παραπέμπουν στον έρωτα σε αντίστοιχα σχήματα και με συσκευασίες που... κλέβουν καρδιές! Δώστε έμφαση σε όλα τα σοκολατένια γλυκά, πάστες, τούρτες και άλλα, και δημιουργήστε ποσότητες τέτοιες που δεν θα ξεμείνετε πριν τελειώσει η μέρα!

 02  Cupcakes, muffins, cookies και άλλα λαχταριστά trends! Καθώς η τρέλα που λέγεται cupcakes συνεχίζεται, μην αμελήσετε να έχετε τις... ερωτευμένες εκδοχές τους. Ποιες είναι αυτές; Ό,τι σας αρέσει ή ό,τι φτιάχνετε συνήθως, αρκεί να έχει διακόσμηση με βάση τα χρώματα και τα σχήματα που παραπέμπουν στη γιορτή με τις καρδούλες να έχουν την τιμητική τους. Σε χρώματα το κλασικό κόκκινο, το τρυφερό ροζ και το λευκό είναι ιδανικά σαν βάσεις, αλλά μπορείτε να πρωτοτυπήσετε με υλικά όπως χρωματιστή τρούφα, σπρέι που θα δώσει λάμψη και άλλα αγαπησιάρικα διακοσμητικά με μοτίβα καρδιές, φιλάκια, έρωτα με τόξο και βέλος κ.ο.κ.

 03  Διακόσμηση γλυκών... Ακόμα και τα πιο καθημερινά και σταθερά σε κάθε αρτοζαχαροπλαστείο γλυκά μπορούν να γίνουν πιο εορταστικά με την κατάλληλη διακόσμηση. Χρησιμοποιήστε κόκκινο γλάσσο, “γράψτε” πάνω στις τούρτες και τους άλλους κωδικούς λόγια αγάπης σε διάφορες γλώσσες, διακοσμήστε με φράουλες και φρούτα του δάσους λόγω χρώματος και γενικά, τολμήστε να ξεφύγετε από τα συνηθισμένα!

Έξυπνες προωθητικές ενέργειες

Η προετοιμασία για την ημέρα των ερωτευμένων πρέπει να ξεκινήσει αρκετές μέρες πριν την τελική ημερομηνία, ώστε να αποδώσει, γιατί πέρα από την ευχάριστη ατμόσφαιρα το ζητούμενο είναι να υπάρξει άνοδος των πωλήσεων. Αν δεν έχετε ακόμα κατακτήσει τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης (facebook, twitter, instagram κ.ά.) τώρα είναι η καλύτερη στιγμή για μια δυναμική είσοδο που θα κάνει εντύπωση. Προαναγγείλετε τους κωδικούς που θα δημιουργήσετε για εκείνη και μόνο την ημέρα, ρωτήστε άμεσα τους πελάτες σας τί θα ήθελαν να βρουν στις βιτρίνες σας και ανεβάστε σχετικές φωτογραφίες με γλυκά για ερωτευμένους, δημιουργώντας το κατάλληλο κλίμα. Κάντε προσφορές για τη συγκεκριμένη μέρα για τους πελάτες που θα σας ανακαλύψουν μέσω facebook και twitter και δημιουργήστε μικρούς διαγωνισμούς, ώστε να φέρετε καινούργιο κόσμο στην επιχείρηση αλλά και να ευχαριστήσετε τους παλιούς πελάτες.

Στο χώρο του καταστήματος και στο πλαίσιο του εορταστικού χαρακτήρα, μπορείτε να βάλετε ένα ρολόι που μετράει αντίστροφα τις ώρες και τα λεπτά μέχρι την 14η Φεβρουαρίου και να έχετε επικοινωνήσει έγκαιρα στους πελάτες σας ότι όταν το ρολόι δείξει 0:00, όλοι όσοι ψωνίζουν εκείνη τη στιγμή θα πάρουν ένα μικρό γλυκό δωράκι.

Επίσης, σε όλη την διάρκεια της ημέρας φροντίστε να κάνετε ένα δώρο με αγορές εορταστικών δημιουργιών πάνω από συγκεκριμένο ποσό και μην ξεχάσετε το κέρασμα με μπουκίτσες από ένα ή περισσότερα γλυκά που θα υπάρχουν στις βιτρίνες.

Ψωμί με νόημα!

Εκτός από τα γλυκά, και το ψωμί και τα αρτοσκευάσματα μπορούν να πάρουν εορταστικό χαρακτήρα και να γίνουν ανάρπαστα από τους ερωτευμένους που θα μπουν στο φούρνο για να αγοράσουν το καθημερινό τους ψωμί. Προμηθευτείτε φόρμες και κουπάτ σε σχήμα καρδιάς, φιλιού και άλλων σχετικών σχημάτων ή δουλέψτε με τα χέρια και φτιάξτε ψωμιά και άλλα αρτοποιήματα που θα μαρτυρούν το νόημα της μέρας. Αφού και φέτος οι τσέπες των καταναλωτών συνεχίζουν να είναι... άδειες, ένα εορταστικό ψωμάκι είναι σίγουρα πολύ πιο οικονομικό από ένα γλυκό και η αγορά του δεν θα αποτελέσει ένα ανέφικτο έξοδο για εκείνους. Άλλωστε δεν χρειάζεται να αλλάξετε τιμές για ισοβαρείς και με τις ίδιες Α' ύλες κωδικούς σε σχέση με τα συνήθη ψωμιά που παρασκευάζετε τόσο ως προς βάρος όσο και ως προς τη σύνθεση.

Τα δημοφιλή αρτοσκευάσματα όπως είναι τα κρουασίνια, τα κουλούρια, τα κριτσίνια κ.λπ. μπορούν εύκολα να... μεταμορφωθούν σε καρδούλες ενώ μην ξεχάσετε το κουλούρι Θεσσαλονίκης, μια νοστιμιά που τρώγεται όλη μέρα και σίγουρα θα γίνει ανάρπαστο. Μπορείτε μάλιστα, να περάσετε από σοκολάτα ή κάποιο άλλο γλάσο, το μισό κουλούρι δημιουργώντας ακόμα περισσότερες επιλογές για τους ερωτευμένους. Μην ξεχνάτε ότι το ζυμάρι είναι ιδανικό υλικό για δημιουργία, αρκεί βέβαια να υπάρχει φαντασία και διάθεση.

Διακόσμηση & περιτύλιγμα

Σπάστε τη μονοτονία και τη ρουτίνα δημιουργώντας με τα κατάλληλα διακοσμητικά χώρου μια αλλιώτικη και άκρως ερωτική ατμόσφαιρα. Αξιοποιήστε το ντεκόρ ξεκινώντας τη διαμόρφωση του χώρου τουλάχιστον μία εβδομάδα νωρίτερα. Μπορεί να σας φαίνεται περίεργο, όμως έτσι θα δημιουργήσετε το κατάλληλο κλίμα σταδιακά βάζοντας τους πελάτες σας στη διαδικασία της αναμονής της μεγάλης μέρας! Στην αγορά θα βρείτε εξαιρετικές προτάσεις και πρωτότυπες ιδέες για τις βιτρίνες και τους τοίχους, καθώς και συνθέσεις για τις διάφορες γωνιές. Οι κρεμαστές καρδιές σε κόκκινο χρώμα είναι διαχρονικές ενώ αν θέλετε να πρωτοτυπήσετε παίξτε και με άλλα χρώματα όπως το λευκό και το μοβ και γιατί όχι, το γαλάζιο. Τα αυτοκόλλητα για τζάμια είναι μία ακόμα έξυπνη λύση, αφού μπορείτε να βάλετε όποια παράσταση σας αρέσει. Τέλος, τα φρέσκα λουλούδια, με τα τριαντάφυλλα να έχουν τον πρωταγωνιστικό ρόλο είναι η λεπτομέρεια που θα κάνει τη διαφορά. Αν και είναι σχεδόν αυτονόητο, μην αμελήσετε να προμηθευτείτε κουτιά και χαρτιά περιτυλίγματος κατάλληλα για να δώσουν το στίγμα της ημέρας. Η προμηθευτική αγορά είναι γεμάτη λύσεις και σίγουρα θα βρείτε ό,τι χρειάζεστε.

Πωλήσεις μετά... μουσικής!

Για να πετύχετε την κατάλληλη ατμόσφαιρα αξιοποιήστε τη δυνατότητα που δίνει η μουσική αλλά προσοχή στη χρήση της, γιατί όσο εύκολα μπορεί να φέρει κόσμο, άλλο τόσο εύκολα μπορεί και να τον... διώξει! Στο διαδίκτυο υπάρχουν αρκετές λίστες με τα κατάλληλα τραγούδια σε ελληνικό και ξένο ρεπερτόριο ενώ και στα σχετικά καταστήματα υπάρχουν συλλογές που θα σας καλύψουν. Η ένταση της μουσικής πρέπει να είναι τέτοια που να δημιουργεί ατμόσφαιρα και να μην δυσκολεύει την επικοινωνία των πελατών με το προσωπικό.

 Οι ειδικοί προτείνουν & συμβουλεύουν 

Άρτεμις Σιδηροπούλου - Ζαχαροπλάστρια: "Την ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου κάνουμε ρομαντικές τούρτες και πάστες καρδούλες. Στο καφεζαχαροπλαστείο μας προσφέρουμε στα ζευγάρια που θα μπουν δωράκια και cd με μπαλάντες. Για φέτος, προτείνω ένα cheesecake σε σχήμα καρδιάς, με φράουλες βουτηγμένες σε λευκή σοκολάτα!"”

Βασίλης Παπαδόπουλος - Αρτοποιός: “Για τη γιορτή του Αγίου Βαλεντίνου κάθε αρτοποιός μπορεί να δημιουργήσει κάτι ξεχωριστό για τους πελάτες του. Μια πολύ ωραία ιδέα είναι ένα γλυκό ψωμί με μαχλέπι και παπαρουνόσπορο σε σχήμα καρδιάς που θα ενθουσιάσει τους καταναλωτές που αναζητούν διαφορετικές προτάσεις."

Χρύσα Βερβενιώτη - Διακοσμήτρια: “Επειδή αυτή η γιορτή έχει επικριτές, η διακόσμηση θα πρέπει να είναι πρωτότυπη. Χρησιμοποιήσετε ως γεωμετρία την καρδιά σε κάθε πιθανό χρώμα εκτός από το κόκκινο! Ή κάντε το ακριβώς αντίθετο. Διακοσμήστε σε κόκκινες αποχρώσεις αλλά μην βάλετε ούτε μία καρδιά ως σχήμα στο χώρο. "

Αγγελική Πετροπούλου - Marketing: “Επικοινωνήστε έγκαιρα στους πελάτες σας τί σκοπεύετε να κάνετε εκείνη την ημέρα. Μια καλή ιδέα είναι η δυνατότητα αποστολής delivery. Επειδή όμως υπάρχουν και οι σκεπτικιστές, αξιοποιήστε την ως μια γιορτή αγάπης, δίνοντας ένα ποσό από τις αγορές κάθε πελάτη σε κάποια φιλανθρωπική οργάνωση.”

Λιάνα Μαστάθη - Μουσική παραγωγός: "Πολλοί πελάτες φεύγουν γιατί δεν αντέχουν τη μουσική ή και το αντίθετο, μένουν παραπάνω όταν τους αρέσει. Η μουσική πρέπει να ταιριάζει με το αντικείμενο της επιχείρησης και να υπογραμμίζει το χαρακτήρα του προιόντος που προωθεί. Προσοχή στην ένταση, δεν αρέσει πια στον κόσμο."

 Έρωτας με την πρώτη... μπουκιά! 

Ο Δημήτρης Δήμτσος, pastry chef του ξενοδοχείου Sofitel Athens Airpot και καθηγητής της Le Monde, παρουσιάζει τρεις λαχταριστές συνταγές για τα γλυκά της ημέρας του Αγίου Βαλεντίνου, που θα ενθουσιάσουν ερωτευμένους και... μη, με την πρωτοτυπία τους σε εμφάνιση και γεύση.

Κέικ σοκολάτα με φρέσκες φράουλες

Πάστα με κρεμέ σοκολάτα & μους φραμπουάζ

Τούρτα με μους σοκολάτας & κρέμα φράουλα

Kείμενο: Ελένη Μανίκα

Από το τεύχος 106 (Ιανουάριος/Φεβρουάριος 2014) του περιοδικού Α-Ζ.